T
Tingla
Inser nu att jag ganska raskt måste utöka burbeståndet hemma. Har ju två endast burar för tillfället. I den ena bor min hane ensam. Och i den andra bor honan med sina 7 nyfödda ungar. Meningen är ju att hanen och honan ska flytta ihop när ungarna blivit tillräckligt stora och när hanen är kastrerad (blir det den 30 jan) och läkt efter op. Tänkte då sätta ihop deras två burar till en stor som de får bo i tillsammans. Nu har de en varsin 100x50 bur och det tycker jag är på tok för trångt.
Frågan är nu hur stora burar det finns att köpa?? Och då menar jag färdiga burar, såna med plastbotten och galleröverdel.
Vill inte bygga själv, inte förräns till våren kanske. Har lite av tummen mitt i handen när det gäller bygge och orkar inte slita med det nu.
Vad har ni för storlekar på burar och till hur många kaniner och vilken ras?
Någon som vet ett ca pris på stora burar? Vet att det kostar olika överallt, men jag vill bara ha ett hum om ungefär hur mycket det kommer att gå på.
Frågan är nu hur stora burar det finns att köpa?? Och då menar jag färdiga burar, såna med plastbotten och galleröverdel.
Vill inte bygga själv, inte förräns till våren kanske. Har lite av tummen mitt i handen när det gäller bygge och orkar inte slita med det nu.
Vad har ni för storlekar på burar och till hur många kaniner och vilken ras?
Någon som vet ett ca pris på stora burar? Vet att det kostar olika överallt, men jag vill bara ha ett hum om ungefär hur mycket det kommer att gå på.