Hero
Trådstartare
I min värld låter det där med utseendekrav så himla märkligt. Preferenser om utseende möjligen, men krav? Utseende är ju dessutom långt ifrån något statiskt.
Om jag ser till mig själv och skulle beskriva ett utseende eller en "typ" av män som jag tror att jag föredrar så får jag upp en bild på näthinnan av en lång, mörk och ganska smal man. Om man ser till de män jag sedan har fallit för i praktiken och haft någon slags relation till så har det inte varit en enda som ens varit i närheten av att se ut som den beskrivningen. Utseende har haft väldigt lite att göra med varför jag föll för just dem. Personkemi har varit betydligt mer avgörande och det har även bidragit till att jag finner dem attraktiva, trots att de inte alls ser ut som jag föreställer mig att min "typ" borde göra.
På tinder har du ju möjlighet att swipa på långa, mörka och smala män. Dom finns ju i överflöd, kanske lite mer hett eftertraktade dock än den genomsnittliga mannen. Men du har nog ändå god chans på dom beroende på hur du ser ut, eftersom det finns ett överskott av män.
Så troligtvis skulle du gå på dessa män i första hand? Har jag fel ?
Personkemi är avgörande ja. Men det är ju steg nr 2 när du väl träffas.