stora bulor under magen?

M

mctucker

min häst har fått ganska stora bulor under magen, just bakom frambenen där sadelgjorden ska sitta.
vad kan de vara? de är ganska hårda och lite varma. tror själv att de kan var någon vätska i dom. och att de beror på att man har spänt sadelgjorden för hårt.
är de någon annan som har erfarenhet av detta, och hur länge brukar de ta för dom att försvinna? vad kan man göra så att de ska försvinna snabbar? rider ej med sadel nu pga de verkar som om de gör ont i dom, vill ej sätta en sadelgjord som trycker mera.
tacksam för svar :bow:

Sv: stora bulor under magen?

tror det är samma som jag har haft på min heppa. kan dock ej ge några råd. min får av dålig sadegjord. funkar bäst med en anatomisk

har din de nu eller har den haft det. jag märkte att han hade fått de igår. jag tror också att de sadelgjorden.

hon har haft från och till under hela vintern. beror förmodligen på att hon är rund och det väller ut runt gjorden. har väl försvunnit efter ca 2 veckor. men de kommer tillbaka lätt. när det är som värst sparkar hon efter handen när man borstar.
textilgjordar funkar inte alls.

men nu har jag nu sadel och ny gjord. lite hade hon för ett par veckor sen, men de gick att ha sadel på

Min häst + flera andra i stallet har också fått bulor/ ödem under magen, det är knotten som biter! Tvätta med utspädd jodopax.

de börjar bli bättre nu. ska också byta sadel o sadel gjord så att han inte får de igen =)

Samma här, min häst får också bulor under magen av knott!
Tvätta med utspädd jodopax som poetin skrev.

M-oaa

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 488
Senast: Blyger
·
Hästvård Vart man spänner sadelgjorden har nu mitt sto fått två stora knölar som är hårda, kände på mina andra hästar och kände inget liknande...
Svar
0
· Visningar
478
Senast: Catoisse
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 079
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 544
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka