Stora bölder.

O

Olmerkottarna

Min häst har fullt med stora bölder ( handstora bölder) över hela kroppen. Dom är fyllda med var och blir bara större och större. Vi har pratat med vetrinär å han sa att det var något han hade andas in som han blivit allergisk mot och måste utesluta ensilaget ( hö över huvudtaget ) ett par dagar. Han visste inte hur länge detta kunde vara. vet någon annan?:confused:

Sv: Stora bölder.

Jag har ingen aning om vad det kan var, men det låter ju inte speciellt bra.
Har veterinären Tittat? Eller har ni bara pratat i telefon?

Vill veterinären inte (försöka) behandla hade jag nog konsulterat en annan veterinär, för i mina ögon verkar det absolut vara något som måste behandlas på ett eller annat sätt. Varbölder i värmen som är nu är inte helt toppen..

Du har inga bilder?

Sv: Stora bölder.

Det var något han hade andas in som han inte tålde -.-Låter lite konstigt, men nu är det borta :)

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 305
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
399
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 194
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
2 011
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2