Stor man = stor bebis?

Sv: Stor man = stor bebis?

Jag vägde kring 4,5 kg när jag föddes (också slutet på 60talet och väldigt stort på den tiden). Jag är högst normala 165 cm. Min son troddes bli stor (vi fick göra tillväxtUL pga att mitt SF-mått blev så stort), men han kom ut (en vecka före bf ungefär; via snitt) och vägde kring 3,5 och 50 cm lång.

Så; jag tror det är mycket svårt att göra några antaganden om ert barns storlek.

Ja, jag kommer iaf kräva det till nästa grav. Jag vill inte få ut en ännu större som kanske fastnar.

Min kompis och hennes sambo är normallånga, hennes första var 58 cm lång och vägde 4900 gram med ett hattmått på 38 cm. Tror hon gick över 2½ vecka och ingen kunde ana att han skulle vara så stor!
Hon hade bf den 29e och de har inte gjort några extra koller på henne den här graviditeten men hon kommer inte få gå över lika länge. Jag hoppas hon är inne på förlossningen nu :bump:

Jag är 150 och mig har de inte kollat upp innan. När jag frågade BM i efterhand varför hon inte ens nämt det när jag var gravid så sa hon bara att man märker ju under förlossningen om barnet inte kommer ut...

Jag födde vaginalt utan problem utan en spricka. Sonen vägde 3 kilo.

Jag är 150 och mig har de inte kollat upp innan. När jag frågade BM i efterhand varför hon inte ens nämt det när jag var gravid så sa hon bara att man märker ju under förlossningen om barnet inte kommer ut...

Jag födde vaginalt utan problem utan en spricka. Sonen vägde 3 kilo.

Det känns ju tryggt för mig iaf för jag är också 150... :D

jag har en kompis som är ca 1,68 och hennes man är kanske 1,75 och hon gick över tiden och fick en jättebebis på 5,2 kg. Så jag skulle säga att det finns inga garantier oavsett hur noga man väljer man...

När jag skulle födas gjorde de ett UL, för att mina bröder båda vägde 4,5 kg, och mamma var väl lite orolig.
"Inga problem", sa barnmorskan till min mamma, "ungen väger runt 3 kg."
En vecka senare föddes jag. 4,5 kg vägde jag... :grin:
Har de bättre koll numera, 23 år senare?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka