Stor karl ska stor hund ha!

Acses

Trådstartare
Jaha, då har min pappa gjort det! Han har helt oplanerat dragit på sig en hund. Och inte vilken hund som hellst, utan en 6 månader gammal Grand Danios. Blev själv ganska chockad eftersom han sagt att han inte skall ha några egna djur, utan nöjer sig med att låna våra.

Ägaren hade tydligen hotat att avliva hunden om ingen ville ha den, och då hade pappas hjärta veknat.
"Då är det bättre att han får bo här ute i skogen med mig!"

Så nu har jag försett min pappa med faktaböcker och informationsrika faktasidor på nätet. Tid hos veterinär för besiktning har han själv tagit initsiativ att boka då ägaren inte ville vara delaktig. Dessutom har han kontaktat Brukshundsklubben för att gå kurs.

Hur chockad jag är på en skala mellan 1 och 10? 654 ungefär. Jag har alltid vetat att min pappa är beslutsam men jag trodde aldrig att han skulle göra sig sådant besvär för en hunds skull.

Om jag är avis? Ja, lite! Fast jag kommer kunna tjuvlåna hunden varje dag när jag ändå är i stallet (som ligger på pappas gård) så jag får trösta mig med det.

Jag var skeptiskt när han berättade detta för mig, men nu när jag sett hur han anstränger sig och läser på om rasen så har jag mjuknat! Jag är stolt över min pappa, han är en godhjärtad varelse.

Så.. ett riktigt radarpar kan tänkas, min pappa är stor som en björn!

Stor karl ska stor hund ha! :idea:

Sv: Stor karl ska stor hund ha!

vad mysigt!! Min grandis är med 6 månader, Kanske är dom sysskon ;) Varför ville inte de förra ägarna ha kvar hunden?

Jag vet faktiskt inte, jag hoppas jag får tillfälle att fråga när hunden ska hämtas. Den är, om man ska tro det man hört hittills, fullt frisk iaf.

Det låter som en riktig liten "mysgubbe" du har till pappa. Han kommer inte att ångra sig, vad vore livet utan hund?

Ja, nog är han lite av en mysgubbe. :)
Vovven ska hämtas nästa vecka om allt går som det ska, och det märks att han längtar lite, farsgubben. :love:

Vad roligt för din pappa! Har själv en grandis, en 11 årig gammal dam. Superhärliga personligheter!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka