Stor hingst till ponny.

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Whatahotgirl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 935
W

Whatahotgirl

*lånar användarnamn*

Jag är lite sugen på att betäcka mitt ponny sto. Resultatet vill jag ha som en hopphäst runt 163. Är detta möjligt?

Ponnyn är ganska stor i sig (imp irland) och 147 cm hög.

Hingsten bör vara en typförbättrare och vara lugn i psyket då denna dam är rätt "stissig".

Några tips på hingst till nästa år?

Sv: Stor hingst till ponny.

Det är i det närmaste omöjligt att säga något om det. Dels för att man inte vet ett dugg om vad som finns bakom stoet och dels för att all avel är ett lotteri.
Men att få ut en avkomma som både blir bra hopphäst och så stor är det inte så stor chans att få. Tror nästan chansen är i stil med att vinna någon av högvinsterna på Lotto. Det kan gå!

Chansen är väl inte stor .. men större under har väl skett ;). Du får väl hoppas på ett stoföl, ta föl vid 3 års ålder med stor hingst igen så är ju chansen lite större :p

Nu vet jag inte riktigt om han kan räknas som typförbättrare, har inte sett jättemånga avkommor än, men en bekant har betäckt sitt lilla fullblodssto med Spender S och fått en supersnygg stor fölunge!

Om det förresten är en hopphingst du söker?

Som alla ovan skrivit är det ett lotteri du då inte vet vad som ligger bakom stoet, men är det ett bra sto och du vill chansa så kör på!

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör... 2
Svar
20
· Visningar
3 339
Senast: Jate Volim
·
Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 438
Senast: moonstruck
·
Avel Går i tankar om att betäcka mitt ena sto nästa år. Jag behöver råd och tips om avel då det var 12 år sedan senaste fölet hemma. Framför...
Svar
5
· Visningar
1 139
Senast: Görel
·
Avel Går i lite tankar på att betäcka mitt ponny sto (145cm) tysk ridponny, då med mål att få en normal stor storhäst och därmed betäcka med... 2
Svar
31
· Visningar
5 018
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka