Sv: Stoppat hästekipage fortsätter utomlands
Ja ok jag har förstått att du inte gillar vad du såg. Men du måste tänka på att det är en familj som du kritiserar och de läser vad du skriver om dem. Jag tycker att det är tragiskt att du inte har mer fakta innan du uttalar dig, kan du gissa vad tex. dragkraften för att dra vagnen är? Dvs, rakt fram, 5 graders motlut, osv.
Men vad är det du pratar om??
Vad är det mer för fakta jag behöver??? Jag har aldrig uttalat mig om dragvikt eller annat liknande eftersom jag inte kan och vet så mkt om det. Jag struntar i vagnen och dragkraften!!!
Men om jag ser en mager häst i dåligt skick DÅ vet jag att något inte står rätt till. Jag ser nämligen inte illa.
Angående familjen så har jag inga problem med att de vet vad jag tycker för jag kommer att fortsätta tycka det. Du kan väl inte på allvar mena att du tycker att alla människor ska kunna gå genom livet utan kritik mot det man
gör som ibland blir tokigt?
Håll dig förresten till saken, jag kritiserar
INTE familjen, jag kritiserar det faktum att hästen kunde få bli mager. Det handlar då om deras handlingar INTE om familjen. Jag har redan sagt att jag GILLAR deras idé och att de är modiga som vågar sig på ett sånt här äventyr.
Nu vet inte jag var och hur denna häst fick mask...men med tanke på hur tunn den var så skulle jag tro att den hade det redan vid avresan. Och OM...
jag säger det igen eftersom jag inte kan veta det.......OM den hade det redan vid avfärden så är det ju inte bra. Hästar som ska gå så långt borde man kanske ha tagit till veterinärkontroll på klinik samt tagit träckprover m.m. innan man vågat ge sig iväg. MEN det kanske de gjorde och att det inte gav utslag...det vet ju som sagt inte jag...men jag har funderat över det.
(Vi har några fjordingar här hemma och jag vill påstå att det är ganska svårt att få en fjording att bli tunn.)
// M