"Stoppa sadism mot djur!"

(DT)
Det sadistiska övergreppet på hästen Gilda i Vikarbyn för en vecka sedan skapar reaktioner från flera håll. Veterinären och hästdoktorn Gittan Gröndahl i Uppsala menar att det här bara var ett enstaka tragiskt fall men att det tyvärr finns många fler
– Det är oroväckande. Det verkar finnas väldigt många fall.

http://www.dt.se/brottsplats/article386591.ece

Sv: "Stoppa sadism mot djur!"

Vad ska man göra? Skulle jag komma på någon nångång så skulle jag troligen hamna i fängelse för det jag skulle göra då. Hur ska man få stopp på det? Som sagt så går det ju inte att låsa på grund av brandrisken. Det är bland det absolut värsta jag vet hur man kan skada ett oskyldigt djur så! Jag blir så arg, ledsen och upprörd så jag vet inte vart jag ska ta vägen!!!

Sv: "Stoppa sadism mot djur!"

Man skulle kunna bygga in dörrarna till stallet så att det blir ett slutet utrymme och sen sätta larm/rörelsedetektor där i. Eller sätt larm som gå rigång om man tar i handtaget till stallet. Men det löser bara problemet med dem som förgriper sig på djuren i stallet, i hagarna är de ändå oskyddade.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
2 893
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Banta/slimma ner shettis?
  • Evolve