Ston med jobbiga brunter...

ghost

Trådstartare
:confused: :confused: :confused:

Jag har en häst som är helt normal att hantera under sina brunster, varken piggare eller slöare eller surare eller något, MEN...

Hon är helt enkelt hopplös i boxen och i hagen. :mad: :(

Hon står och gungar hela sidan mot boxväggar och träd så att hon blir precis randig och får rivsår på sidorna. Och så slår hon i väggarna och slår sönder sin ena has. :confused: I bland står hon även och skriker för sig själv. :crazy:

Är det någon som har några tips på vad man kan göra med en sån häst? Hon gör det oavsett om hon har granne eller ej.

/// ghost

Sv: Ston med jobbiga brunter...

ge henne temperemental, ett flytande örttillskott baserat på munkpeppar bl a....

martha skrev:
ge henne temperemental, ett flytande örttillskott baserat på munkpeppar bl a....

Jag hoppas att det inte finns något i det som faller under karenslistan??? :)

/// ghost

Du kan ge ren munkpeppar också, det har en lugnande effekt.

ghost skrev:
:confused: :confused: :confused:

Jag har en häst som är helt normal att hantera under sina brunster, varken piggare eller slöare eller surare eller något, MEN...

Hon är helt enkelt hopplös i boxen och i hagen. :mad: :(

Hon står och gungar hela sidan mot boxväggar och träd så att hon blir precis randig och får rivsår på sidorna. Och så slår hon i väggarna och slår sönder sin ena has. :confused: I bland står hon även och skriker för sig själv. :crazy:

Är det någon som har några tips på vad man kan göra med en sån häst? Hon gör det oavsett om hon har granne eller ej.

/// ghost

har en precis likadan häst... När jag flyttade til ett nytt stall en gång där man delade på utsläpp, så ringde de som hade utsläpp en morgon... Helt förtviovlade och sa att min häst var sjuk, livrädd åkte jag upp till stallet..för att sedan skratta..hon var bara brunstig... :D
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Jag har oxå ett knepigt sto.... hon är ganska sur till vardags och nya människor tycker hon inte om, men min familj går bra, men när hon har fölat är hon som en blodtörstig piraya även mot oss, men sen när brunsten kommer vill hon sitta i allas knän... Då rusar hon mot folk och skjuter upp rumpan mot dom och kissar på dom.... pinsamt... :o

Zini skrev:
Jag har oxå ett knepigt sto.... hon är ganska sur till vardags och nya människor tycker hon inte om, men min familj går bra, men när hon har fölat är hon som en blodtörstig piraya även mot oss, men sen när brunsten kommer vill hon sitta i allas knän... Då rusar hon mot folk och skjuter upp rumpan mot dom och kissar på dom.... pinsamt... :o

Haha visst är det jobbigt..min häst är vill gärna sätta sig i knät på allt och alla...pinsamt..när man är på tävling (distans)... då är hon super kär alla manliga hästar som finns..hingst eller inte spelar ingen roll...
Men som tur väl så fort man sitter upp så glömmer hon alla killar..men som sagt då har hon frestat upp dom .. Stackarna springer och gnäggar efter henne..och hon bryr inte ett smack.. :D :rofl:

sanni skrev:
har en precis likadan häst... När jag flyttade til ett nytt stall en gång där man delade på utsläpp, så ringde de som hade utsläpp en morgon... Helt förtviovlade och sa att min häst var sjuk, livrädd åkte jag upp till stallet..för att sedan skratta..hon var bara brunstig... :D
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Jag har lite svårt att skratta åt det eftersom hon gör rivsår på hela kroppen. Och hur hennes has ser ut just nu, det vill jag inte tänka på. :( :cry: Av någon anledning fick hon årets kraftigast brunst NU??? :confused:

Jag kommer att prova örter på henne för det är inte kul att ha en häst som beter sig på det här sättet.

// ghost

ghost skrev:
Jag har lite svårt att skratta åt det eftersom hon gör rivsår på hela kroppen. Och hur hennes has ser ut just nu, det vill jag inte tänka på. :( :cry: Av någon anledning fick hon årets kraftigast brunst NU??? :confused:

Jag kommer att prova örter på henne för det är inte kul att ha en häst som beter sig på det här sättet.

// ghost

Nej det förstår jag att det inte är något kul...Min pålla har dock aldrig skadat sig..(peppar ta i trä...)
Min pålla hade en KRAFTIG brunst för ca tre veckor sedan... hon står och gungar..skriker...jaja suck..hoppas jag kan presentera henne för en hingst någon gång..
Men var kan man få tag i örter?

hon inser väl att det kan vara sista chansen innan vintern nu? ;) :D
mitt sto har också sin kraftigaste brunst nu, så fort valackerna rör på sig måste hon kissa typ..

sanni skrev:
Nej det förstår jag att det inte är något kul...Min pålla har dock aldrig skadat sig..(peppar ta i trä...)
Min pålla hade en KRAFTIG brunst för ca tre veckor sedan... hon står och gungar..skriker...jaja suck..hoppas jag kan presentera henne för en hingst någon gång..
Men var kan man få tag i örter?

Det finns ju några örtkunniga på den här tråden, du kan ju testa att PM:a nån av dem och fråga. ;)

Min donna måste nog springa in en halv mille åtminstone om det över huvud taget skulle vara värt att avla på henne. :devil: Och hur troligt skulle DET vara på en skala??? :rofl: :rofl:

/// ghost

Liknande trådar

F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 559
Senast: scizofren
·
Hästvård Jag vet inte riktigt var jag skä lägga denna tråd, men provar här... Jag har ett 9-årigt hblsto som normalt är framåt, hoppglad och...
Svar
7
· Visningar
1 315
Senast: Boj
·
S
Hästvård Usch, jag vet egentligen inte var jag ska börja.....har en häst som e helt galen i att trycka i sig grus, sand jord etc. Detta...
2
Svar
30
· Visningar
3 422
Senast: tello
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV