Stolt mamma

CosmicQueen

Trådstartare
Oj, vad stolt jag blev över min lilla Emil idag. Han är lite drygt 9 månader nu. Idag när vi var hos morfar (min pappa) och hälsade på och satt vid köksbordet så frågade jag honom (alltså Emil, inte morfar :p) vart lampan är. Fört bara fjantade han sig och tokskrattade. Men efter att jag frågat ett par ggr så tittade han på lampan, pekade med hela handen och sa "där".

Oj, vad förvånad och STOLT jag blev. :D Så har han aldrig gjort förr, han har bara tittat på lampan, ibland visat tendenser till att peka, men inte så tydligt som idag.

Det händer mkt på talfronen nu för den lilla killen, nya ord/utttyck ploppar upp varje dag och det är inte alltid så lätt att förstå vad han menar. :D Är kanske därför han varken kryper, står eller går ännu för att han har så fullt upp med talet? Läste någonstans att dom oftast inte lär sig båda sakerna samtidigt.

Vi kan väl göra detta till en "stolt mamma" tråd, passa på och skryt om era småttingar och deras framsteg. :bump::bump:

Sv: Stolt mamma

Har för mig att Loke sa titta tidigare idag!

Och för ett tag sedan, ett par dagar eller så, sa han gubbe medans han tittade på sin pappa! :D

Titta kan Emil osså säga, började med det förra helgen och sedan dess har han nog sagt det x antal ggr/dag. :D

:rofl: Kul kille att kalla sin pappa för gubbe. :D;)

Hhaha, jan stod på golvet och hade ett finger i munnen, "pappa" vände på hans huvud för han ville ha hans uppmärksamhet. Det fick han och då sa han "gubbeee"..:rofl:

Sam som är 6 månader kan själv ställa sej upp mot soffan och hålla med bara en hand! Han kryper obehindrat också!

Han har inte så mycket tid att prata däremot, så det kan nog vara sant som du säger, att de gör antingen det ena eller det andra men inte har tid för båda :D

Oj, när min lilla var 6 månader hade han precis lärt sig sitta!

Efter 7 månader, då kom allt och det i racerfart!

Vilken duktig liten Sam. :)

När Emil var 6 månader så låg han mest på rygg i babygymmet och lekte. Han lärde sig att sitta då han var 7 månader. :)

Lillens (snart 8 månader) senaste framsteg är att han står upp och balanserar sig nästan själv när man håller i honom.

Storebror (2 år) kan plocka ur besticken ur diskmaskinen och lägga dem rätt i besticklådan. Dessutom är han jättego mot lillebror och har tålamod när han drar honom i håret. Det är jag jätteglad och stolt över.:love:

Alvins senaste framsteg är att stå själv, det hände inte ofta, men han gör det ibland. Och klättra, överallt.

Igår kvittrade han så nöjdt, och när jag väl hittar honom sitter han högst uppe i trappen :eek: Shit vad rädd jag blev. Det var storebror som öppnat grinden. Måste ändra låset på den.

Alvin pratar inte alls. Mamma, och titta, bara. Men han rör sig så mycket så det stämmer nog det där med att de fokuserar på en sak, Alvins grej är att träna det motoriska nu. Elis var precis tvärt om, han babblade och pratade när han var så här gammal, och lärde sig krypa på sin ettårsdag. Alvin står och går med vagn vid samma ålder, men säger i princip bara två ord.

Är stolt över att Loke tar sig fram hur lätt som helst nu för tiden. Då behöver vi inte bära honom överallt då han kan följa efter själv.

Min kröp innan hon satt ;) Tror hon insåg att det var roligare att ta sig framåt än sitta på rumpan. Så krypandet kom nästan 2 mån innan att sitta upp.

Hah, Loke hatade att bara sitta ner. Han skulle ALLTID underhållas.

Så jag är otroligt glad att han tar sig fram själv.

Vad olika barn är! Min är snart 9 månader och inte några begripliga ord där inte. Fast annars så är det full fart. Hon reser sig mot allt, puttar babygymmet framför sig och traskar iväg. Ostadigt visst, men full fart. Om jag fått välja hade jag nog valt att hon var "tidig" med pratet och tog det fysiska när hon var mer mogen för det. Hon har nu alltid något nytt blåmärke efter att hon trillat.

Angelica säger Mamma:love: vilket jag iofs inbillade mejj höra för ca 2 veckor sen oxå men nu är det verkligen mamma, pappa är däremot svårare, ibland om hon är på humör kommer ett "appa" oftast följt av ett stooort flin:love:

OJ! Vad duktig han är!
Ailie står om man håller henne i händerna, det har hon gjort sen hon var 4 månader. Men det känns långt bort innan hon reser sig upp själv.
Sitter själv gör hon däremot. :) Hon är 5,5 månader.
Krypandet tränar hon på. Hon sprattlar sig runt i cirklar. :rofl:

min lilla Saga är hur duktig som helst på hushållsysslor, hon slänger sin smutsiga blöja, städar upp sina leksaker och springer och letar disk när det är dags för oss vuxna att diska.

dessutom har hon börjat säga till när hon behöver gå på toa, helt självmant, inget jag har visat/lärt henne :love:

Saga fyller två i september

Hehe så började Sam också, det gick åt alla håll utom framåt. Sen en dag klickade koordinationen - bara sådär!

nu har han dessutom lärt sej att gå fram och tillbaka längs med soffan.

Li är inte ens i närheten av att säga något än, dock kvittrar hon högt och ljudligt. (mormor är dock tvärsäker på att hon är på väg att säga mamma, då hon ofta utbrister MA!, men jag tror själv det bara är en grejj hon har och inget bakom! :D )

Jag är nog hemskt stolt över hur duktig hon är på att gå. Hon har nu efter 2½ månads kartande på möbler tröttnat och en annan får springa dubbelvikt då hon ska gå och hålla i mina händer runt lägenheten. Jag hoppas dock att det dröjer lite till innan hon går själv. (8 månader)

Angelica säger Mamma:love: vilket jag iofs inbillade mejj höra för ca 2 veckor sen oxå men nu är det verkligen mamma, pappa är däremot svårare, ibland om hon är på humör kommer ett "appa" oftast följt av ett stooort flin:love:

Jonas säger "pappa", eller snarare papp-papp-papp:D, så fort han hinner,det har han gjort ett tag nu.
Men "mamma", det säger han bara om han är riktigt vrålhungrig eller blir rädd, vilket inte händer så ofta.

Han har nyss (förra veckan) börjat säga nått som liknar "titta".

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka