Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gud, jag önskar vi hade det. Hade han ramlat ned för en betongtrappa hade jag varit den första som utbringat en skål.
Min chef är något av det mest socialt klumpiga jag varit med om. Det finns mycket han säger och gör som man slår sig för pannan över men en sak glömmer jag aldrig. Vid ett tillfälle hade vi anhöriga hos oss som skulle visa upp en vacker träask som de önskade använda som urna till sin man/far som låg för döden (för kontextens skull kan jag nämna att jag jobbar på krematorium). Medan vi alla stod där och pratade och jag och min kollega inspekterade träasken så kläckte min chef ur sig "ja vi tar ju hand om alla som sjukvården inte klarar av". Båda dessa anhöriga jobbade själva inom sjukvården och var mao väl insatta i sin man/fars sjukdomsbild. Jag har hört mycket skit genom åren men detta är något av det absolut värsta jag varit med om när det kommer till folk som uttrycker sig som as...

(Ja, det fick konsekvenser för honom efteråt när jag ringde hans chef...)
 
Har kikat men frakten drar snabbt iväg. Har lagt ett bud på ett visitkortsalbum däremot, får se om priset hålls lågt nog men jag tror att det kan bli för tight för att funka. Ska ha det till att förvara fröer nämligen.

Det funkar inte med fotoplastfickor och en vanlig pärm?
Det har jag till mina symönster. Jättebra, för då får man in många fler i en pärm :D
 
Det funkar inte med fotoplastfickor och en vanlig pärm?
Det har jag till mina symönster. Jättebra, för då får man in många fler i en pärm :D
Det gör det, men jag skulle vilja ha något mindre och behändigare än en stor pärm, helst något som får plats i ett syskrin jag släpat hem för att ha växtgrejer i. Så mycket fröer har jag liksom inte, än iaf :angel:
 
Jag stör mig på att hundens nya foder inte får plats i den befintliga fodertunnan. Köper 2 säckar åt gången och det är ca 4 kg som inte får plats utan får ha den slatten i en separat behållare... Nästan bud på att köpa ny tunna :meh:
 
Beställt nya skydd till hästen, två par (4st) svarta. De kom idag.
Ett par är grått och ett blått... ok att det kan vara svårt att se när man står och packar på ett lager, men det STÅR väldigt tydligt på etiketterna att det är Dark Grey och Night Blue :meh: hade det varit fel färg fast samma färg båda paren hade jag nog skitit i det, men det här var ju svinstörigt.
 
Beställt nya skydd till hästen, två par (4st) svarta. De kom idag.
Ett par är grått och ett blått... ok att det kan vara svårt att se när man står och packar på ett lager, men det STÅR väldigt tydligt på etiketterna att det är Dark Grey och Night Blue :meh: hade det varit fel färg fast samma färg båda paren hade jag nog skitit i det, men det här var ju svinstörigt.

Lite spännande är det också eftersom det på hemsidan bara finns svart, vit och brun att välja mellan. Mina färger finns inte ens :rofl:
 
Att den enda konsthallen för professionellt konsthantverk i landet ska stänga om några dagar. Kommunen vill inte vara huvudman längre. Har haft hopp om att någon annan ska driva det, men nej.. Det är så himla trist för hela konsthantverkssverige, blir så frustrerad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
95 96 97
Svar
1 923
· Visningar
95 678
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 863
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 464
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 567
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp