Stödrätter

lundsbo

Trådstartare
Hej!
Vi har några ha obetad mark (mest äng) som vi troligen kommer att arrendera ut till hästbete.
Denna mark har vi inte haft stödrätter till då det inte varit berättigat.
Är det försent att få nya stödrätter? Går det att köpa och i så fall vad brukar det kosta?

Sv: Stödrätter

Hej!
Vi har några ha obetad mark (mest äng) som vi troligen kommer att arrendera ut till hästbete.
Denna mark har vi inte haft stödrätter till då det inte varit berättigat.
Är det försent att få nya stödrätter? Går det att köpa och i så fall vad brukar det kosta?

Om du skall arrendera ut marken så är det ju arrendatorn som i så fall skall köpa eller hyra stödrätter till marken. Det är ju brukaren och inte ägaren som skall söka stöden.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 551
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 074
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 524
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 084

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka