M
macbeth
Jag har en kisse hos mig som är innekatt, hon trivs jättebra som ensamkatt, va mobbad av de andra katterna i stödhemmet hon va i innan hon kom till mig, och jag vill helst bara ha en katt. Men nu är det så att jag kommer jobba jättemycket över sommaren och kissen kommer bli mycket ensam. Så jag funderar lite på o ta hem en stödhemskatt som sällskap åt henne, men jag e lite orolig att det kanske inte alls funkar. Hon verkar ju inte gilla andra katter, va kattvakt åt en kompis och de bodde i samma hus i fem veckor, men fick va instängda i olika rum hela tiden. Försökte få dem att bli kompisar, men hon bara attackerade den andra katten...
Går det att vänja dem vid varandra, och isf hur ska man bäst gå till väga? Eller är vissa katter obotliga enstöringar? Det kanske bara är mer stressande för henne att ha en "inkräktare" i hemmet än att vara ensam mycket?
Tycker ju så synd om henne när hon är ensam hela dagarna...
Går det att vänja dem vid varandra, och isf hur ska man bäst gå till väga? Eller är vissa katter obotliga enstöringar? Det kanske bara är mer stressande för henne att ha en "inkräktare" i hemmet än att vara ensam mycket?
Tycker ju så synd om henne när hon är ensam hela dagarna...