Stoavgift..

asterix_zaphir

Trådstartare
Får hingstägaren /hingsthållaren ta ut vilket pris som helt i stoavgift?
Jag har ett islandsto som är betäckt och jag fick betala 350 kr till hingsthållaren i stoavgift men SIF ska ju bara ha 300 kr.

Sv: Stoavgift..

Vda jag vet så har jag betalt 350kr för stoavgiften.

Fråga någon på SIF!

Welshar har tex 250 i stoavgift. . Av detta belopp går 200 kr till SH, 30kr till SPAF och 20kr till SWF.

Därav att det skiljer mellan de olika raserna.

Fråga någon på SIF!

Welshar har tex 250 i stoavgift. . Av detta belopp går 200 kr till SH, 30kr till SPAF och 20kr till SWF.

Därav att det skiljer mellan de olika raserna.

Har mejlat och frågat SIF och jag fick till svar att deras stoavgift var 300 kr.
Där av frågan om hingsthållare kan ta ut mer pengar på stoavgiften än vad rasföreningarna gör.

Jag får ju hem ett brev där det står att jag skall betala in X antal tusen. Där står det att varje sto kostar 350kr på araber iaf. Jag skulle aldrig drömma om att ta ut en extra avgift. Det bästa är väl om du frågar hingsthållaren direkt.

Jag får ju hem ett brev där det står att jag skall betala in X antal tusen. Där står det att varje sto kostar 350kr på araber iaf. Jag skulle aldrig drömma om att ta ut en extra avgift. Det bästa är väl om du frågar hingsthållaren direkt.

Jag kan ju tycka det är väldigt oseriöst om man vill tjäna några extra kronor på att ta ut mer i stoavgift än vad rasföreningen ska ha :mad:

Liknande trådar

Hundhälsa När Sareks mage rasade helt i vintras fick jag tips av veterinären att ge allergifoder (RC Hypoallergenic) istället för magfoder...
Svar
12
· Visningar
832
Senast: Wenniz
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 392
Juridik & Ekonomi Finns det nån här som fått minskat eller nollat bostadstillägg pga en sjukförsäkringsersättning? Jag har två cancerförsäkringar som... 2
Svar
33
· Visningar
2 003
Senast: gul_zebra
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon... 2 3
Svar
53
· Visningar
6 660
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka