Sto som inte brunstat en konstigt?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare OthiliaH
  • Startdatum Startdatum
O

OthiliaH

Jag ska betäcka mitt sto nästa år men tänkte ha lite koll på när hon brunstar i år så jag vet på ett ungefär nästa år men hon har inte brunstat en vad jag märkt är de konstigt?:O

Sv: Sto som inte brunstat en konstigt?

Lite kan det ju bero på hur gammalt stoet är. Men i år med det konstiga väder som det har varit på en del håll i landet så har många ston inte kommit i riktig brunst ännu.
Sedan finns det ston också som har vad som kallas för tyst brunst. Vilket innebär att man inte så lätt kan se eller märka på dem att de brunstar. Ett sådant sto får man helt enkelt köra iväg till stationen och få undersökt om var hon är i sin brunstcykel och när det då kan vara dax för betäckning.
En sak till som kan påverka är om det finns många ston på samma ställe så visar inte alla ston brunst. Det kan påverkas av deras ställning i flocken om de visar eller inte.

Okej. Jag hon är 8 år ,och hon står med ett till sto och de stoet har precis brunstat.

Jag har haft ston som jag aldrig har sett brunster på, visade dock väldigt tydligt mot hingst så det kan vara ett tips att knata förbi någon om du har någon i närheten (storlek är inte så viktigt).

Okej tack fö tipset=) ja jag har bara set mitt sto brunsta en gång och de var precis när jag köpt hon.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
512
Senast: Nikan
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 383
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 063
Senast: Piaff
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 009
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka