Sto och föl tillsammans igen?

M

Mayara

Jag undrar vad ni tycker om att låta sto och föl gå på bete tillsammans igen flera månader efter avvänjningen? Vi har nu fem hästar, ston och en valack, och skulle vilja släppa dem tillsammans när du nu snart ska börja gå ute dygnet runt. Vi har tidigare gjort så med en del av våra avkommor och det har oftast gått smärtfritt. Förra fölet gjorde vi så med och jag tyckte att hon blev väldigt "nafsig" på oss människor. Det behöver ju inte ha berott på det, utan kan ha varit en ledarskapsfråga eller ett utslag av att generösa hyresgäster tycker om att handmata med godis i smyg... Dela gärna med er av era erfarenheter! /Mayara

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 198
Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 725
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 260
Senast: Masse
·
Avel Hej, har ett sto som fölade iår, 12e maj, så fölis är snart 3 månader. Både sto och föl är självständiga individer, vilket kan var...
2
Svar
30
· Visningar
2 961
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10