Jag har ett 13 årigt halvblodsto med mycket bestämda åsikter om det mesta. Egentligen har hon kapacitet inom hoppning, tävlade 1,20 som unghäst och har väldigt fin teknik, problemet är hennes inställning. Hon tycker det är superkul och hoppar i princip allt upp till 1m-110, men när det blir högre så vägrar hon helt enkelt. Ifall det beror på osäkerhet, dåligt självförtroende eller bara lathet vet jag inte riktigt. Hon tycker det är jätteroligt att tävla och visa upp sig så det känns så irriterande att vi inte kan gå upp i klasserna (blir placerad i princip varje 1 m tävling men eftersom det inte går super på träningarna vågar jag inte starta högre klasser med henne).
Till hösten kommer jag förmodligen åka till ett träningsstall ett år och kommer förhoppningsvis ta henne med mig och det känns så tråkigt ifall jag inte fått bukt på hennes "attityd" tills dess. Hon KAN ju och jag kan också (tränar en annan häst på 1,30 nivå), så det beror ju inte på att vi inte har förmågan eller vad man ska säga
Någon som har liknande problem eller tips på hur man får bukt på såhär kaxiga damer?
Till hösten kommer jag förmodligen åka till ett träningsstall ett år och kommer förhoppningsvis ta henne med mig och det känns så tråkigt ifall jag inte fått bukt på hennes "attityd" tills dess. Hon KAN ju och jag kan också (tränar en annan häst på 1,30 nivå), så det beror ju inte på att vi inte har förmågan eller vad man ska säga
Någon som har liknande problem eller tips på hur man får bukt på såhär kaxiga damer?