Asa_S
Trådstartare
På fredag har det gått precis 3 veckor sedan vi testade stoet för hingsten första gången. Stoet är 5 år och har inte haft någon tydlig brunst mot valackerna här så jag har inte haft något att gå efter mer än färgen "där bak". På onsdagen före första testtillfället var hon lite mörkare men hon brunstade inget alls för hingsten på fredagen så om det var brunst så var den isåfall över två dagar senare. Hon testades för honom fre, sö, ti och sedan onsdagen veckan efter "start" står hingsten i hage utanför stoets boxdörr och de testas varje dag över en halvdörr med undantag för första tre dagarna hingsten var här. Fortfarande nu på söndagen visar hon inga som helst brunstreaktioner för hingsten. Hon hälsar på ungefär samma sätt som på vilken ny häst som helst och övergår sedan till att äta på väggen, han brummar och vill smånafsas i halsen men hon piper ifrån och slår med framhovarna och då går han och äter istället.
Det är ju väldigt trevligt att inte hingsten förvandlas till våldtäktsman vid åsynen av ett sto men nu börjar jag undra om det någonsin blir något läge för betäckning? Ingen av dem har varit med tidigare och inte vi heller men kan vi ha missat en brunst när det längsta de inte testats för varandra är 3 dagar i rad, och då gick hingsten precis utanför hennes stängda dörr?
Det ÄR väl förmodligen för tidigt att misströsta för det har ju inte gått tre veckor sedan de träffades ännu men å andra sidan borde hon väl vara på väg in i brunst nu så att något borde märkas iallafall..?
Det är ju väldigt trevligt att inte hingsten förvandlas till våldtäktsman vid åsynen av ett sto men nu börjar jag undra om det någonsin blir något läge för betäckning? Ingen av dem har varit med tidigare och inte vi heller men kan vi ha missat en brunst när det längsta de inte testats för varandra är 3 dagar i rad, och då gick hingsten precis utanför hennes stängda dörr?
Det ÄR väl förmodligen för tidigt att misströsta för det har ju inte gått tre veckor sedan de träffades ännu men å andra sidan borde hon väl vara på väg in i brunst nu så att något borde märkas iallafall..?
Senast ändrad: