Sto dog efter ultraljudsundersökning

Sv: Sto dog efter ultraljudsundersökning

"Ansvarsnämnden för djurens hälso- och sjukvård tilldelar veterinären en erinran, den mildare varianten av disciplinpåföljd, skriver Ridsport på nätet. Nämnden anser att veterinären borde ha informerat hästägaren om att blodet på handsken innebar att tarmen kunde ha skadats. Veterinären hade inte heller gjort någon journalanteckning om blodet." :eek:

Veterinären kom verkligen för lätt undan! :mad:

*kl*

Inte för att jag är veterinär, men det borde väl inte bli blodigt alls vid en sådan undersökning? Tycker det är helfel att veterinären ignonerade faktum :mad:

Det ska definitivt inte komma blod vid en sådan undersökning.

Tycker det är helt fruktansvärt att en veterinär ens agerar på detta sättet (dvs inte vidta åtgärder när något uppenbarligen gått fel).

nej, det ska inte blöda. Ägaren borde visserligen ha reagerat, men vet man inte hur det ska gå till och veterinären inte säger något så kanske inte alla ifrågasätter...

Liknande trådar

Hästvård Har en 15 åring som fått sin första foderstrupsförstoppning någonsin. Kom in från hagen, förmodligen lite uttorkad pga varmt väder och...
Svar
10
· Visningar
1 306
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
1 979
Senast: animalasia
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 632
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 883
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar