stjärnöga

MCP

Trådstartare
Nu skulle jag gärna ha svar av de som kan lite mera om trädgård och växter, då jag själv är så okunnig som man bara kan vara:crazy:.

Jag har denna sommar haft stjärnöga i en kruka på trappan vid lägenheten, och oj vad jag gillar dessa blommor. Nu är det så att vi köpt ett hus, och det betyder ju även en tillhörande trädgård. Så nu undrar jag om man kan plantera ut sjärnögon, och i så fall, klarar de av att övervintra?

Sv: stjärnöga

Tackar :)

Läste där att man kan plantera den i trädgården också, men att den (som du sa) bara är att slänga bort efter blomning. Lite synd det, men det går ju att köpa nya nästa år :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 660
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
31
· Visningar
3 682
Senast: hollypolly
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 141

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2024