Stissiga damen

D

Dam

Hej! Har gett damen betamag, efter tips från min dressyrtränare (hon använder det till sina överspända tävlingshästar). min dam är stissig och rädd för det mesta :smirk:.Har gett henne detta i ungefär två månader nu och verkligen fått en betydligt lugnare häst. MEN, det är svindyrt, så jag undrar om någon känner till ett fodertillskott med samma inverkan på stissigheten.. Betamag innehåller till stor del magnesium bland annat... :bow:

Sv: Stissiga damen

Magnesiumtillskotten brukar kosta en del. Jag har aldrig hittat billigare än ca 50:- för ca 100g.Och du kommer nog märka ytterligare skillnad 2 månader är inte mycket i sammanhanget....

FPL

köpte magnesium i dag, får se om det ger samma verkan. Vad menar du med att två månader inte är mycket i sammanhanget, ger det större skillnad ju längre man ger dem? :bow:

köp biomag 1,5 kg ca. 100 kr. Innehåller magnesium och fosfat. Ger det till min ena häst.

Samma som vi använder, tycker det fungerar utmärkt.

Brukar börja med en kur (flaska) Equicalm och sedan gå över på Biomag.

köpte magnesium i dag, får se om det ger samma verkan. Vad menar du med att två månader inte är mycket i sammanhanget, ger det större skillnad ju längre man ger dem? :bow:

För en av mina busar tog det nästan ett halvår med magnesiumtillskott innan han landade så du kan nog vänta dig ännu mer resultat om du fortsätter med magnesiumtillskottet....

aha... ska låta verka ett tag då med andra ord... man vill ju helst se resultat på en gång :smirk: nu är hon tillbaka till sitt vanliga stissiga jag eftersom det blev ett uppehåll med betamagen... kom fram till att det var den som hjälpt när jag insåg att vi var tillbaka till ruta ett i hanteringen och efter ett par turer med överspända öron ;)

Jag brukar få effekt efter 2-3 dagar med Equicalm, det är därför jag brukar inleda med en av deras flaskor för att sedan fortsätta med Biomag.

jaha, låter hur bra som helst! och var får man tag på det? Har kollat på g-gården, inget där... inte på butiken här i alla fall... :bow: :bow:

Jag köper det på City gross, kolla återförsäljare av biofarmab (eclips).;)

aaa, ibland behöver man lite skjuts på vägen : ). Ska genast goooogla och kolla in möjliga affärer! Tackar för tipsen! :bow:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 910
Hästhantering Hej! Jag har en relativt ny häst (2 månader). Hon är extremt rädd av sig. Jag miljötränar från marken och försöker att inte linda in...
Svar
4
· Visningar
1 208
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 424
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Har hamnat i en konstig, overklig sits. Blev just av med min medryttarhäst och fick redan innan erbjudande om ett par nya, bland...
Svar
18
· Visningar
1 905
Senast: wildrose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10