Stilbedömning

sita

Trådstartare
Såg i Dagstorps prop att 100 klassen har stilbedömning.

Jag kikade i TR men hittade inte vad det innebär. (sökte på stilbedömning i innehållsförteckningen:angel:)

Alltså frågar man här på Buke. Ge gärna hänvisning till rätt mom i TR så kan jag läsa själv.

:bow: //Sita

Sv: Stilbedömning

tanken med stilfälttävlan är ok, men borde det inte vara i 0,90 klassen i så fall? eller i båda klasserna istället för bara 100-klassen?

God ide med stilbedømmelse og TR giver mening!

Men hvad lægger dommerne vægt på? Hvor står der, hvilke kriterier de skal dømme efter i terænnet?

Det står faktiskt i TR att stilft ska gå i 90klassen varför den då går i 100 kan man undra.

Sedan kan jag tycka att hoppningen blir mer utslagsgivande än förut och att ett stopp i terrängen inte ger särsklilt mycket avdrag alls men den information jag har fått så gör stildomarna avdrag i sin poängsättning istället och jag har ingen aning om hur den biten kommer att dömas, eller om de bara dömer stilen??

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 058
Senast: kma
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 345
Senast: Castellini
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 376
Senast: Mabuse
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
2 983
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka