stiglädershjälp

NightRain

Trådstartare
nån som vet om de finns stigläder som är otöjbara och som INTE kostar skjortan.. alltså hellst inte över 400 kr..

jag har ett par thorowgood nu men dom blir så stenhårda så att de spricker i själva "lädret"

så skulle vilja ha ett par mjuka i syntet eller liknande.. för har haft vanliga å dom har töjt sig så mycket så de skiljer flera hål så tycker de är jätte jobbigt..
trots att jag bytt sida osv så blir de bara fel.. så jag stör mig..

så tips är välkommna..

en fråga med.. är nylonförstärkta stigläder otöjbara?

Senast ändrad:
Sv: stiglädershjälp

Jag har ett par Claridge house från Hööks.
Nylonförstärkta i mitten och läder utanpå.
Mjuka och fina, inte speciellt dyra (för då hade jag inte köpt dom)
Har inte töjt sig något alls. Har haft dom i flera år.

Nja, nylonförstärkta stigläder ska inte töja sig men jag har ett par som gjorde det (ett hål på 4 år) det är dock marginellt i jämförelse med stigläder helt i läder.

Senast ändrad:

okej. för har kollat på sånna men varit osäker på om de var otöjbara eller inte:P men då är nylonförstärkning otöjbart alltså.. =)

Har också ett par stigläder med nylonförstärkning från Claridge House, har ej töjt sig och ligger bra mot sadeln.

Har även ett par nyinköpta stigläder med nylonförstärkning från Lippo, som är jättetjocka och jättehårda och ger mig jätte-jätte-mycket skav :mad: så dessa kan jag inte på något sätt rekommendera.

Jag har ett par otöjbara (nylonkärna) från Passier. De är tunna och smidiga med täta numrerade hål. Var inte så dyra, 400 eller 500 kr :)

Precis köpt ett par nylonförstärkta på B*rjes, kostade bara mellan 200-250 kr
Stod att de skulle vara otöjbara, bara framtiden kan utvisa:)

för övrigt.. vad tycker ni om de stigläder som är "enkla" sådana med t-spännen.. som man bara sätter in enkelt å knäppet sitter nere vid stigbygeln..
är dom starka så man kan lita på dom? :P

Personligen tycker jag det ser konstigt ut när flärpen inte finns, är mer för de traditionella;)
Har ett par i stallet, inte mina, men kvaliteten sitter nog främst i lädret skulle jag tro.

Barnen har med T-spännen men jag tycker att det ser för klent ut för en vuxen ryttare att sitta och hoppa i.

Liknande trådar

Utrustning Var igår & kikade på en ponny som jag lovat att hjälpa till med att rida till. Mycket trevlig ponny som tävlar Msv B hoppning & ska...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 288
Senast: Heulwen
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 546
Senast: moonstruck
·
Utrustning Nu är jag på jakt efter nya stigläder. De gamla är ett par Knights och trots att det är nylonkärna så töjde de sig! :eek: :mad: Så nu...
Svar
10
· Visningar
1 247
Senast: Nate
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Specialsök (Röd kong)
  • Valp 2025