Stigläder?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Behöver tips på bra stigläder till en dressyrsadel :)

De ska vara svarta/svartbruna och inte kosta en halv förmögenhet, utan vara prisvärda (dock inte typ H**ks 199 kr).

Angående storleken vet jag inte riktigt...
Jag har väldigt korta ben, bara ca. 73 cm. Har sällan koll på vad det är för storlek i de jag rider med, men vet att ett par 145 cm kunde jag inte ens ha som lååånga dressyrläder för att de var så långa.

Någon som har något tips på och/eller vet min storlek? :D

Sv: Stigläder?

Jag kan rekommendera Santa Cruz kalvskinnsläder, mjuka och skaver inte mot sadeln. Min mor är 158 cm lång och har korta ben, tror hon har 125cm långa läder och då är de perfekta. :)

Lycka till!

Mvh Domino_s

Jag har kalvskinnsläder från Stübben. De kostar runt 900kr men är väldigt sköna och mjuka. Men santa Cruz är säkert också bra o troligtvis billigare. Tror också du ska ha 125cm

Jag har kalvskinnsläder från Stübben. De kostar runt 900kr men är väldigt sköna och mjuka. Men santa Cruz är säkert också bra o troligtvis billigare. Tror också du ska ha 125cm

Jag har också Stubben kalvsninn och tycker de är utmärkta. Men dyra som sagt.

Jag har också stübbens kalvskinns läder och tycker dom är kanon. Jag har korta ben och tycker 125 funkar bra :)

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 734
Utrustning Kanske bara jag som är dålig på att leta men varför finns det så få dressyrsadelmodeller till ponny? Dottern har hittills ridit i en...
Svar
4
· Visningar
1 323
Senast: ylvalill
·
Utrustning Dagens konstigaste fråga kanske men....Mina stigläder börjar se lite tråkiga ut, så tänkte köpa ett par nya. Vet exakt vilket...
Svar
7
· Visningar
7 015
Utrustning Världens vanligaste tråd här men har verkligen trasslat in mig totalt i sadeldjungeln!! Letar dressyrsadel Har en häst med superrörliga...
Svar
1
· Visningar
1 132
Senast: Aquakatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Kattbilder #10