Stigläder med T-spänne - webbers

Magica

Trådstartare
Behöver tips på bra BRUNA stigläder med T-spänne s.k webbers. De får inte färga av sig på sadeln. Provade Hööks bruna i 8 dagar och det har blivit fula märken på sadeln... :(

Det finns så många att välja mellan;
Wintec
Tekna
Threadstone
TopReiter
Globus

osv.

Så in med alla erfarenheter! :D

Sv: Stigläder med T-spänne - webbers

Jag letar också! Har dock inte provat Hööks, eftersom jag tyckte att de kändes klumpiga när jag klämde på dem i butik.. Jag vill ha smidiga webbers i mörkbrunt!

Jag har enkla stigläder från Childeric, de är jättebra. Mkt bättre än de med T-spänne.

Har Globus på en annan sadel, de har tappat färg men har inte färgat av sig på sadeln. Finns i mörkbrunt.

Wintecs känns som de kommer skava, men har du kollat på Bates?

Prestiges stigläder är alltid bra, men tror de bara finns i tobacco, fanns inte i mörkbrun när jag kollade iaf.

Jag köpte ett par från Treadstone och de var värdelösa, nöttes ut på mindre än ett halvår.
Nu har jag de från Hööks och de har inte färgat av sig.

Mina bruna från Hööks färgade av sig på 8 dagar. De i bruna.

Jag måste ha stigläder med T spänne av en anledning därför jag frågade om olika erfarenheter av just sånna stigläder.

ska kolla Bates. Vet vad det finns för olika men vill ha synpunkter på dem från personer som testat dem. Därav tråden :)

Jag har wintecs, de är väl lika gamla som sadeln nu och jag kom fram till häromdagen att jag måste köpt den 2008... Så de håller bra och färgar inte av, dock är det syntet och jag är tveksam till om det funkar med alla sadlar.

Sånna kan jag tycärr inte ha. Måste ha något som går mkt smidigare att ändra som ett T-spänne

Jag har wintecs, de är väl lika gamla som sadeln nu och jag kom fram till häromdagen att jag måste köpt den 2008... Så de håller bra och färgar inte av, dock är det syntet och jag är tveksam till om det funkar med alla sadlar.

Och mina är köpta 2001 (?) men svarta på svart sadel så det är ju svårt att se om dom färgar efter så många år.

*KL*

börjar fundera på om man vågar ha bruna på brun sadel eller man ska ha svarta?

Funderade på ett par sådanna men rädd att de ska skava av på sadeln så att sadeln blir glatt där de ligger an?

Har iaf beställt ett par från Emmishopen. De för 320 kr. i brunt. blir kanske samma skit som med Hööks men testar iaf.

Jag älskar biothane. Det färgar inte av sig, det töjer sig inte, det håller, det är löjligt lättskött... Dock skulle jag inte använda biothane-stigläder utanpå kåpan, eftersom mina biothane-stigläder (vanliga stigläder) på några månader orsakade rejäla märken på min hoppsadels kåpor.

Åh, de där enkla stiglädren ser ut att vara precis vad jag önskat mig! Jag har bara sett med T-spännen innan, men vill helst ha med vanligt spänne nere vid stigbygeln.

Liknande trådar

Utrustning Ja, jag får väl inse att jag ridit i svarta färgskavande stigläder lite länge nu i min lite äldre Stubben Edelweiss NT deluxe. Nu när...
Svar
4
· Visningar
905
Senast: EZMK
·
Utrustning Jag behöver köpa ett par stigläder till min dressyrsadel med singelkåpa och vill då hitta ett par webbers eller stigläder med T-spänne i...
Svar
13
· Visningar
1 173
Senast: Millz
·
Utrustning Jag har haft ute många olika utprovare och provat väldigt mycket olika sadlar men ändå har det inte löst sig för mig och min häst. Hon...
Svar
8
· Visningar
2 480
Utrustning Letar stigläder, det ska vara webbers/dressyrläder/t-spänne (ja ni vet hurdana jag menar ). De ska matcha Amerigos ganska mörkt rödbruna...
Svar
2
· Visningar
634

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka