Stigbyglar som Rolf-Göran Bengtsson med flera har

T

Tindiz

vet någon var dessa stigbyglar finns att köpa?? internet butik??

Sv: Stigbyglar som Rolf-Göran Bengtsson med flera har

Vet ni om de är bra/dåliga?? rekomenderar ni dem??

Jag har en kompis som har sådana och hon tycker dom är toppenbra.

Vad jag har hört så ska de inte vara så bra. För man kan tappa dom när man rider, och då kan de vara svåra att få på. Sen måste man ju ha en speciell sko. Och i hålet i skon får det inte komma in skräp, då man måste ha en skyddssko på sig när man går med dom.
Men detta har jag bara hört, har inte provat dem själv, tycker att de är ruskeligt fula :p

många toppryttare använder inte dem längre ( det är nog bara roffe som har kvar dom på)
För att de kan gå upp mitt på banan och man kan absolut inte "ta fatt" stigbyglen igen själv.

Det hände väl nån tjej på ponny-em?
Ponnyn vägrade (elr bara tappade hn dom?), fick inte på stigbygeln och fick massa onödiga tidsfel pga detta.

vet inte men det skulle det säkert kunna vara så.
på WC tävlingar har det också inträffat

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Det blir ingen världscuppremiär för Rolf-Göran Bengtsson och OS-hästen Zuccero. Enligt Hippson är det Zucceros hälsa som satt stopp för...
Svar
0
· Visningar
299
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En av stoets många meriter är individuellt brons och lagsilver vid EM 2001, med Rolf-Göran Bengtsson i sadeln. Nu har stoet somnat in...
Svar
0
· Visningar
145
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson, Henrik von Eckermann och Rolf-Göran Bengtsson. De rider i den individuella hoppningen som inleds med måndagens...
Svar
0
· Visningar
294
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Guldlaget från Tokyo spräcks. Rolf-Göran Bengtsson går in i stället för Malin Baryard Johnsson när lagkvalet inleds på torsdag. – Jag...
Svar
0
· Visningar
134
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka