Stigbyglar med svikt...!

A

alno

Tänkte höra om det är någon som har prövat både Flex-ride och E-Z ride??

Har ett par E-Z ride på sadeln nu, men köpt en till sadel och ska beställa ett par till men vilka?
Rider med fendrar och E.Z , men har problemet att man har fötterna snett i dom. (mina fendrar är väl använda så beror ej på det) men undrar om någon mer har samma problem och vad ni tycker om Flex-ride?
Prövade ett par idag, de är lite trängre åt foten så det finns ingen möjlighet att man kan ha foten snett i dessa...:smirk:

Tänkte om det är någon som vill dela med sig av sina åsikter om dessa två!??

Mvh

Sv: Stigbyglar med svikt...!

tänk på att du måste ha dem på rätt sida, finns markeringar på stigbyglarna om vilken sida av dem som ska vara utåt så att lutningen blir åt rätt håll vilket avlastar kroppen:smirk:

det kan bli jobbigt om man har dem fel...:crazy:

jo, kollade upp de där när vi köpte dom o de sitter rätt... mvh

tänk på att du måste ha dem på rätt sida, finns markeringar på stigbyglarna om vilken sida av dem som ska vara utåt så att lutningen blir åt rätt håll vilket avlastar kroppen:smirk:

det kan bli jobbigt om man har dem fel...:crazy:

Hej!
Enligt den information jag har fått så gäller nedanstående.
Med E-Z ride har det inte någon betydelse vilken sida dom sitter på (finns ingen märkning), men med Flex-ride är det skillnad, de är märkta och ska sitta på rätt sida.
/Camilla

Jag vill också veta....jag kan få hemskt ont i knäna om jag rider länge, har just nu ett par Sprengerkopior som hjälper men tänkte hitta något annat o prova. Jag har tittat på distansritt.nu och jag undrar också, vilka är bäst helt enkelt av EZ ride och FlexRide? De säger att FlexRide är "storsäljaren", det måste väl finnas en anledning till det?

Är FlexRide med tåkorg trånga? Brukar oftast rida i MH ridskor som är ganska grova, har strl 40, någon risk att man tycker det är trångt med tåkorgen?

Jag rider i jodp.skor (st 38) i flex ride och det gick bra tyckte jag! e z ride är betydligt mycket större plats åt foten.
Det blir lätt att man har foten snett i dessa( iaf för mig) för det finns ju som sagt utrymme för det! I Flexride sitter foten där den sitter.. så betydligt "jobbigare" om man gärna vill ha tån lite utåt då man behöver vrida fendern också! i e z ride räcker det med och ställa foten utåt i bygeln, ha foten den på snedden!
Tycker inte att svikten är speciellt olika, båda är bra.!
Även inget negativt att svikten ej funkar lika bra för att man har foten lite utåt riktad...

Tåkorgen är väl tilltagen så den blir inget problem för din fot, det som är trångt isf på flex ride är bredden på bygeln. Korgen är bra på bägge!

Är fortfarande kluven. Ska ta en till tur imorn i flexride imorn o se hur det känns...

Jag har Flex-ride och har inga problem med att få plats med mina strl 39.
Min bror har heller inga problem med att få plats med sina 43or.
Vi har båda arbeskängor på fötterna när vi rider. Inte för att han rider så ofta men stigbyglarna är rymliga.

/Linnea

=) de var ju bra! för mig lutar det åt E-Z ride i aluminium. För mig så känns det som att det är mera svikt i dom.... Gillar dom...

Hoppas ni väljer rätt!

Mvh Alexandra

Har använty Flexi Ride i 5 år både tävlings mässigt samt på träning.
Tycker de har varit väldigt bra för åldrande knäns skull, desutom köpte jag dem som ett säkrare alternativ för min sons ridning då mina har tåkappor.
Väldigt nöjd med dem.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en fundering, eller ett par stycken rättare sagt... Vad är fördelen med en bomlös sadel? Vad är nackdelen med en sådan...
Svar
3
· Visningar
930
Utrustning För ungefär ett år sedan var jag med om en ridolycka där jag skadade båda knäna väldigt allvarligt. Ena knäet är opererad två gånger...
2
Svar
23
· Visningar
4 314
Senast: mily
·
Ridning Hej! Jag ska börja rida igen och var på en provlektion igår. Senast jag red var nog 14 år sedan... Jag kände mig trygg med hästarna och...
2
Svar
20
· Visningar
2 103
Senast: Rosett
·
Ridning Jag har en islandhäst som är 16 år. Har en Hrimnir Master sadel 17" idag som ligger jättebra på min häst men är tveksam om den passar...
Svar
4
· Visningar
1 271
Senast: Tossa90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XVI