Aleel
Trådstartare
Fick med westernsadel när jag köpte min häst, han trivs helt okej i den men inte jag. Ena problemet är att den är väldigt hård att sitta i men det tänkte jag lösa med nån typ av gelpad eller dyna att sitta på Andra problemet är ena stigbygeln, eller om det är fendern som är stel. För den vrider liksom min fot inåt. När jag rider får jag liksom hela tiden spänna vaden/foten för att hålla den rak vilket blir jobbigt och gör ont efter ett tag. Har provat smörja alltihop flera gånger för att det ska bli smidigare men det blir i princip ingen skillnad.
Jag hörde nånstans om nån grej man kan sätta mellan fendern och stigbygeln för att inte behöva böja fendern så mycket. Jag funderar på om detta skulle kunna lösa mitt problem. Är det någon annan som hört talas om detta och vet vad det är och vart man kan hitta en sån? Eller om nån har en annan lösning på mitt problem?
Jag hörde nånstans om nån grej man kan sätta mellan fendern och stigbygeln för att inte behöva böja fendern så mycket. Jag funderar på om detta skulle kunna lösa mitt problem. Är det någon annan som hört talas om detta och vet vad det är och vart man kan hitta en sån? Eller om nån har en annan lösning på mitt problem?