Stig H-beundransvärd

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Camarotheking
  • Startdatum Startdatum
Sådant är travet,Stig gör helt rätt.Som vanligt.
Har stig verkligen något att bevisa vad det gäller utfodring?
Hästen kan ju omöjligt ha toppform hela tiden,proteinhalt eller inte.
Rätt stig att du inte tar nån skit! :bow: :bow: :bow: :bow:
En av alla beundrare,Stally :)

Vad finns att beundra??? Det handlar väl inte om huruvida han har rätt eller ej? Kunden anlitar honom d v s köper en tjänst. Förvisso anlitar kunden en professionell yrkesman men om denne inte utför arbetet tillfredsställnde så byter man väl "leverantör"?
Om jag vill ha mitt hus målat anlitar jag en bäste målaren jag kan eftersom jag inte kan målarjobbet tillräckligt bra. motsvarande:Om jag då märker att målaren målar just mitt hus med fel färg så är det väl ointressant att han målat tusentals hus rätt förut? Och omvänt om jag som målare märker att kunden inte är nöjd och klagar för mycket så får jag be honom anlita en annan målare.

Det som finns att beundra är att Stig H hade alternativet att byta färg att måla med men valde att avstå då han tyckte att just hans färg var rätt för det här huset :D

Jag tror att det var det som gjorde honom stor i från början när han stod på sig och förlorade hälften av sina hästar i början av sin karriär(2 av 4)Hur många skulle våga göra så?

Sant. Frågan är väl bara om det var målaren eller husägaren som var mest missnöjd i det här fallet. Faktum är att Färgen sett ut som skit i de två senaste strykningarna :D

Ja du chicken mcnugget eller vad du nu hette.
Du har nog hamnat fel.
Du borde söka dig till ett forum som handlar om hus och målarfärg.
Stig H är trav tränare och har med levande djur att göra,inte målarfärg.
Han råkar desutom ha äran att vara en mästare,inte målar mästare.
Mot din vilja chicken mcnugget,en av alla Stigs alla beundrare
SUPERSVANEN :banana: :banana:

Ursäkta mig men vad finns att beundra!?
Talar vi om samma Stig?
Denne inte utför sitt arbete tillfredställande,pratar vi fortfarande färg?
Nu har ju kunden flyttat tillbaka hästen,och jag tror att Stig i sin ställning,är den första att önska lycka till.
Som den coola mästare han är.
Stally,idel Stig beundrare. :banana:

Jag gjorde en liknelse, kanske du inte förstod det. Men du hade kanske fullt upp med att lära dig köra moped eller borsta shettisen. Du har rätt till din åsikt och jag till min. Visst är Stig H en mästare och har visat det otaliga gånger, men, faktum är att Rotation såg underbar ut i Färjestad, seg till slut i Finland, usel i Oslo och gjorde en slät figur i Elitloppsförsöket. Dåligt spår och tempotorsk kan man iof skylla på men t ex Steinlager hade spår 7, galopperade och gick ändå till final. Mästerligt av Midtfjeld förresten.

Vad JAG menade med mitt inlägg var att jag tycker att det är starkt av Stig att inte byta fodringsmedel bara för att få behålla en bra häst.Han står på sig och det han tycker ruckar han inte på.
Hurvida det är rätt eller fel är inte jag rätt att bedömma.

Hej igen Chicken Mcnugget!
Ute och målar huset eller?
Visst förstod jag att det var en liknelse du menade, men att jämföra ett alldeles livs levande djur med en färgburk var väl ingen vidare jämförelse.
Visst gjorde Steinlager en mycket bra prestation men han får man väl räkna som en häst som har toppform, även Rotation kan väl ha en svacka, hästarna är väl inga maskiner eller?
Ägarna kanske skulle ha gett Stig H en chans till,
men ofta är det så att hästägare trycker på tränare och det kanske inte alltid slutar så bra.
Nä nu ska jag ut och borsta shettisen och dra en repa på moppen..........
mvh:

Supersvanen :banana: :banana:

Liknande trådar

Trav Rune U.S. är död. Så tråkigt. http://travnet.se/www/public/webb/default.asp?infoID=59389&infoTyp=nyhet#
Svar
0
· Visningar
957
Senast: Roquepine
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Expressen) Storslam under onsdagen med fem segrar till stallet. Nu laddar Stig H...
Svar
0
· Visningar
555
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Expressen) Storslam under onsdagen med fem segrar till stallet. Nu laddar Stig H...
Svar
0
· Visningar
570
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Travnet) Prince Juliano e. Juliano Star har flyttats från Karl-Erik Kihlman till Timo Nurmos. Läs mer...
Svar
0
· Visningar
741
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25