Stick och virktråden!

Cillaramsa

Trådstartare
Tar mig friheten att starta en ny tråd. Och eftersom jag gör både och så blir det en kombinerad stick och virktråd. :grin:

Pga förkylning har jag fått klart en hel del. Min virkade kjol i alpackagarn blev jag nöjd med faktiskt, förutom att den glider ner så jag måste fixa någon slags resår.

http://s816.beta.photobucket.com/us...266999712766_1121091992_n.jpg.html?sort=3&o=0

Själva spetsmönstret:
http://s816.beta.photobucket.com/us...267000922766_1584515366_n.jpg.html?sort=3&o=0

Sedan har jag också stickat ett par raggsockor åt sonen, 9 år, men som blir present till morfar då de blev liiiite för stora. Ett par pulsvärmare är klara också och en pyttipannasjal stickas nu för fullt.

Vad sysslar ni med nuförtiden?
 
Sv: Stick och virktråden!

Fin kjol! Har du fodrat den? Du kanske kan virka dit hällor vid linningen och ha skärp så den säkert sitter uppe.

Jag har virkat klart en filt med rutor och stickar just en tröja. Inte en chans att otekniska jag får in nån bild här. Fast just nu känns virkning roligare så det går lite trögt med tröjan. Har sett en jättefin virkad mössa som jag försöker hitta mönster på så jag får vila från tröjan.
 
Sv: Stick och virktråden!

Nej, jag tyckte inte att jag behövde fodra den, den sitter bra ändå. Jag tänkte trä in resårband överst i linningen.
 
Sv: Stick och virktråden!

Jag håller fortfarande på med min mammas julklapp, en stor sjal och tillhörande handledsvärmare. Men sista handledsvärmaren går trögt..
 
Sv: Stick och virktråden!

Jättefin kjol!! Ngn gång ska jag oxå virka en kjol. Har en bild i huvudet av en med bara liten rand av mormorsrutor och resterande i enfärgad enkel virkning. Men har inte hittat ngn beskrivning på "min bild"
 
Sv: Stick och virktråden!

Jag kämpar på med min tröja Paperdolls, har inte mycket kvar nu. Har precis börjat med mönstret i oket. Fast jag ska göra katter istället för dockor. Först tänkte jag göra sniglar men sambon sa nej :p Det var för biologigt. Men jag har tänkt göra en tröja till och den ska ha sniglar! Eller myror, jag gillar myror.
 
Sv: Stick och virktråden!

2,75 sitter jag med. Egentligen lite för tjockt garn, men det blir rätt bra ändå.
 
Sv: Stick och virktråden!

Jag har tänkt sticka en Fair Isle-tröja nu i vinter, mörkblå som basfärg och med mönster i olika nyanser av vitt och av entrådig islandsull. Denna gång blir det inget eget mönster utan ett istället ett fint av Alice Starmore.
 
Sv: Stick och virktråden!

exakt ngt sådant jag tänkt mig :D Men typ bara en rad med mormorsrutor. Denna beskrivning hamnar definitivt bland favoriter! Tack så hemskt mycket :)
 
Sv: Stick och virktråden!

Tack! Måste nu bara se till att den inte glider av mig, samt köpa ett par bra strumpbyxor till typ vita/naturfärgade.
 
Sv: Stick och virktråden!

Jag har lärt mig virka röda hästar med vit man och svans och katastrofal exteriör :angel: min granne totoros lilla vita kompis och stornästa tomtar:D

Ska försöka virka en totoro och göra fler hästar till julenklappen och sotbollar
 
Sv: Stick och virktråden!

Jag stickar mössor just nu, barnen fick varsin, och så fick jag en beställning från en vilt främmande människa förra veckan med :banana:

Kan tyvärr inte länka till bilder, då hela bloggen kommer med då, men de finns att se på min blogg (som ni hittar på min info)
 
Sv: Stick och virktråden!

Jag såg det, de var jättemysiga! Jag virkade en mössa till den cancersjuke killen i sonens klass. I kväll skulle jag lämna den hos dem, men de var inte hemma. Han har blivit sämre, så det känns obehagligt. Antar att de är på sjukhuset hela familjen, hoppas det vänder snart så han kan få en mössa! Han lär ju behöva många så han har att byta med.
 
Sv: Stick och virktråden!

Åh lille killen, hoppas det inte är så allvarligt att de inte kan fixa honom! Jag ber för dem.

Om jag stickar en till honom, kan du se till att de får den?
 
Sv: Stick och virktråden!

Ojoj, här går det sakta nu! Tar sån tid med smala stickor.. Men är bara några centimeter kvar, sen är min tröja klar! Har redan hittat nästa projekt:
Get off my cloud
Den är helt underbar! Ska bara hitta ett bra garn med, vill ju gärna ha den lite melerade tonen som det är på bilden.
 

Liknande trådar

Utrustning Skulle behöva lite kloka råd. Vi hyr en häst. Vi tycker att hästen är "insjunken" bakom bogen, nedanför manken. Musklad framför bogen...
Svar
11
· Visningar
931
Senast: Freazer
·
Utrustning Tänkte låna hem lite sadlar till häst med vad jag anser ha spikrak rygg m enorm manke. Gammal bild men ryggen ser ungefär ut som på...
2
Svar
32
· Visningar
11 366
Senast: caballus
·
Hästvård http://s1360.photobucket.com/user/Klara_Johansson/media/Mobile%20Uploads/image_zpsfdecf487.jpg.html?sort=3&o=0
Svar
5
· Visningar
1 696
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Är lite på jakt efter en "ny" hoppsadel. Är ägare till en Prestige Versaille som passar hästen, men jag själv trivs inte alls i den. Jag...
Svar
1
· Visningar
572
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp