Sthus gnälliga sadeltråd

Sv: Sthus gnälliga sadeltråd

Nu funderar jag igen!

Finns det sadlar kortare än 48 cm? Den kortaste jag stött på är just 48 cm, en montsegur det med.
Sadeln jag har nu är 63 cm, egentligen för långt. Det är en kort kort häst jag har, frågan är om 48 cm räcker.. Ska ta lite bilder, skulle verkligen behöva lite åsikter!
 
Sv: Sthus gnälliga sadeltråd

Montseguren kan du ju få hur kort som helst om du måttbeställer...att hitta en kortare än 48 cm begagnat är nog lite svårare..... min är 55 och rätt lagom för hästen (islandshäst av större, lite längre, riktigt grov modell), men egentligen lite lång för min rumpa...

även i denna bladsadel är det ju så att trycket inte hamnar längst bak, även om den inte har någon längre skirt så blir ju belastningen lite längre fram
 
Sv: Sthus gnälliga sadeltråd

Jag har inte råd att köpa en ny :( Så jag spanar begagnat. Tack för tipset förresten! Tror det är något som kan passa oss.
48 cm borde väl räcka tycker jag.. Han drar ca 135 i täcken (beror mycket på modell, ibland ligger 125 bättre), så det borde vara lagom.
Har en sadel på 56 cm på gång också, men är lite rädd att den blir för lång.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 310
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 567
Hästhantering Hej! Jag ska försöka beskriva mitt problem så kortfattat jag kan. Jag har ett 7-årigt halvblod med lite fullblod i sig, valack, !fux...
2
Svar
27
· Visningar
5 360
Senast: MattiZ
·
Övr. Barn Lite kortfattat : I slutet på 2012 fick jag veta av en lärare på äldsta sonens skola att de skulle göra en orosanmälan till...
Svar
7
· Visningar
2 096
Senast: Meibla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp