Sterilisering ?

KELLLY

Trådstartare
Hej alla bukare!

NIbrukar ha så bra tips & vet så mkt, så nu tänkte jag höra med er om ni vet vad det kostar & sterilisera en katt?

Samt:

Om det finns många risker med de?

Hur gamla dom måste vara ?

Kan man öronmärka samtidigt ?

Tacksam för svar : )

Sv: Sterilisering ?

Antar att du menar kastrering, eftersom det är vad man gör på både hanar och honor nu för tiden.

Jag har betalat ca 800kr per katt när jag har kastrerat och ID-märkt mina honor. Det är en bra idé att öronmärka samtidigt, eftersom katten redan är nedsövd och det blir billigare än att göra det vid två olika tillfällen.

Risker finns det alltid när man söver och opererar, men det finns risker med att låta katterna gå "som dom är" också. Jag såg betydligt fler fördelar med att kastrera än att låta bli, den främsta var att jag inte ville få oönskade kattungar.

Hur gamla dom ska vara beror på vilken veterinär du frågar. Vissa vill inte kastrera katter under 6 månader, andra kastrerar tidigare.

Sv: Sterilisering ?

Det beror ju helt på vilken veterinär du anlitar. Kolla om det pågår någon "kastrationskampanj" på någon klinik i närheten, då brukar det vara extra billigt. (Tror att det är på Ultuna just nu t ex)

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
400
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
570
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 552
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar