sterilisering av kissen...

Sv: sterilisering av kissen...

*kl*

nu sover min tös sött... vet var tvungen att ge henne en extra dos så hon lär sova en stund till...

han sa att 98% av alla katter klarar sig utan krage... så vi får se hur det går med min tös

Vilken katt slickar inte på såret? Katter putsar sig ju ändå, klart de vill komma åt att fixa till såret!

Det kan bero på vilken sutur som används. Huskatthonan jag hade syddes ihop med självupplösande sutur, hon behövde inte ha tratt. Hon brydde sig inte om operationssåret och det läkte ihop hur fint som helst. Äldsta devon-honan syddes ihop med ståltråd och långa tåtar stack ut och irriterade så klart hon ville vara där och tvätta och gnaga, det kliade antagligen som tusan. Hon fick ha tratt tills såret hade läkt.

Jag kommer alltid be om självupplösande sutur i framtiden.

det låter som hon får ha tratt de första dagarna då iaf... eftersom hon blir ensam dagtid när jag jobbar...

Det verkar vara olika då. Jag kan bara använda mig av den erfarenhet jag fått av att jobba ett år som vet.ass innan jag började plugga till djursjukvårdare. Alla katter syddes då med stål i huden, och vi skickade inte med någon krage hem, däremot uppmanade vi djurägarna att inte låta katten bita/slicka på såret och om de inte lämnade det ifred, skullle de komma in och hämta en krage. Det var väldigt få som gjorde det.

Det kan bero på vilken sutur som används. Huskatthonan jag hade syddes ihop med självupplösande sutur, hon behövde inte ha tratt. Hon brydde sig inte om operationssåret och det läkte ihop hur fint som helst. Äldsta devon-honan syddes ihop med ståltråd och långa tåtar stack ut och irriterade så klart hon ville vara där och tvätta och gnaga, det kliade antagligen som tusan. Hon fick ha tratt tills såret hade läkt.

Jag kommer alltid be om självupplösande sutur i framtiden.

Har precis samma erfarenhet som du, och har dragit samma slutsats. Även om det läkte fint blev det också ett rätt fult ärr, vilket iofs kan bero på att detvar så många stygn (7-8 stycken, vill jag minnas).

Sussie ligger nu i min säng efter att ha tillbringat dagen hos veterinären. När jag kom och hämtade henne klockan fyra var han förvånad över att hon fortfarande var så sömnig men hon reagerade lite i alla fall. Lade mig med henne framför kaminen och framåt sex vinglade hon upp för att sedan välta omkull igen. Medan jag var ute och tog hand om hästarna rörde hon sig runt i huset lite. Sen kom hon och satt bredvid mig på golvet när jag åt. Men hon såg fortfarande ut som en jockeylärling på fest :angel:.

Sen hörde jag ett brak och då hade hon försökt ta sig upp för trappan. Jag bar upp henne och efter en stund krälade hon upp i sängen.:bow:

Hon har smältstygn och veterinären sa att dom inte brukar behöva tratt då. Jag återkommer med rapporter om någon är intresserad.:o

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
Katthälsa Katt: Hankatt 2 år, kastrerad vid ca 6 mån ålder. Moder förvildad o avlivad av katthem. Uppfödd på flaska. Troligtvis...
Svar
10
· Visningar
2 476
Senast: bengeten
·
Katthälsa ...en granne till mig har haft en katt som kommit o sovit i en stol utanför deras dörr och påtalade det för mig...katten hade varit där...
Svar
6
· Visningar
1 619
Senast: martha
·
C
Katthälsa Vet inte vad jag ska ta mig till. Närmar sig kanske bristningsgränsen för mig snart(mår inte bra psykiskt nämligen). Detta är min...
Svar
9
· Visningar
3 587
Senast: Cheeserica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama