Steriliserade ston - tävling.

astronaut

Trådstartare
(hoppas det är rätt tråd nu..)

Läste i en bok (hästveterinären) förut om bl.a ett sto som brunstar ofta.
Det var samlade frågor från tidningen ridsport och svaret på en fråga om brunst var:
"Observera att steriliserade ston inte heller får tävla".

Varför får inte steriliserade ston tävla? Då borde väl valacker heller inte få det? De kan ju heller inte ta sig fram inom avelvärlden.

Sv: Steriliserade ston - tävling.

Vet ett sto som knappt gick att lägga på täcke när hon var brunstig och än mindre gick å rida då:crazy: Hon blev steriliserad å funkade jättebra efter det och hon tävlade oxå(LA/MSV). Men detta var ju för ca.10-15 år sen så det kan ju a ändras sen dess! Tycker att man ska få sterl. ston om dom är väldigt besvärliga eller som med detta sto som själv var väldigt besvärad av sin brunst...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 609
Senast: Stereo
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 174
Senast: Lady_S
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 616

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II