sterilisera kissen?

ElinPelin

Trådstartare
Är det för tidigt att sterilisera kissen nu? hon blir 7 månader på söndag. Jag tror väldigt bestämmt att hon redan har börjat löpa. Och man kan väl inte sterilisera dem under en löpperiod?

Sv: sterilisera kissen?

Vi sterilererade våran katt när hon var 6 månader men det är väldigt oloka beroende på veterinärer

jag är inte säker men jag tror att man ine sterelicerar under löp perioden

Det är inte för tidigt. En del veterinärer vill inte kastrera under löp, andra har inga större problem med det så du får ringa och fråga helt enkelt.

Vå honkatt var 7-8 månader. Då hade hon löpt en gång. Det var inte meningen att hon skulle hinna göra det, men men...
Ifall hon skulle ha varit dräktig skulle vet har plockat bort ungarna samtidigt. Nu var hon som tur inte dräktig.

Men er katt kanske inte har gått ute ännu?

Svar till alla i tråden:
Det heter KASTRERA. Även när man pratar om honkatter!

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
827
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
659
Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
438
Senast: movi
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 100
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama