Sv: Sterilisera eller ej?
Mina är inte tjocka, lugna och harmoniska, jaadå, men fart på dem också. Jag tror att kastrerade hanar har större tendens att lägga på hullet.
Jag förstår inte att nån vill ha en okastrerad honkatt öht, om inte man avlar förstås. Den lilla honon jag fick förra måndagen, en 'Bortskänkes' annons
1,5 år, har nyligen haft en kull, de hade lyckats få iväg alla ungar utom en. Nu gick honan inte ihop med deras hane, så de skänkte bort henne, jag kände att det var nog bäst att jag tog henne så får hon det så bra som en innekatt kan ha
Men nu har hon redan börjat löpa
och himmel vilket liv det är på henne, det är hemskt att höra. Finns det nåt sätt att förkorta löpperioden? Det här skrikandet gör mig tokig!!
Jag har ju helt klart tänkt ha henne kastrerad, men tänkte att hon skulle få bo in sig lite innan jag börjar bära iväg med henne till veterinären. Fast det får nog bli nästa vecka. Min andra lilla hona, 2 år, löpte varannan vecka
Hon blev fixad för över ett år sen. Tyvärr är hon ingen knäkatt, för mycket spring i benen, men hon börjar bli bättre och lite mer kelig.