Steralisering

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Linda07
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 751
L

Linda07

Hur kort tid efter att min katt har fött ungar kan jag steralisera henne?

Du menar kastrera, antar jag?

Lämpligast är att vänta tills kattungarna har flyttat hemifrån, annars kommer de ju vara där vid ärret och rota när de ska dia, vilket kanske inte är så bra.
Men hör med en veterinär för säkerthets skull.

Och tänk på att hon kan börja löpa medan ungarna diar, så håll henne inne, eller ge p-piller tills hon ska kasteras.

Min hona fick ungar den 13:e mars och ungarna ska flytta hemifrån den 5:e Juni ( :cry: :cry: :cry:). Så efter det ska hon åka till veterinären...vill inte att ungarna ska vara i såret och om hon blir dålig av det så orkar hon nog inte hålla koll på de små liven så det får vänta tills bebisarna har flyttat...

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
526
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
413
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
977
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 358
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka