Stenbumlingar

fejko

Trådstartare
Hur får man bort stora stenbumlingar. Spränger man :confused: eller kan man få bort dem med grävskopa/traktor :confused:

Det beror helt och hållet på hur stora stenbumlingarna är och hur rejäl traktor man har.

Rejäla saker. Dessutom ligger de nedgrävda en del. Kan man spränga bort dem tror du?

Ja men kan spränga bort dem, man kan spränga det mesta bara man vill :angel:

Men det är mycket billigare att ta bort dem med grävmaskin om de inte är för stora. Be en grävmaskinist titta på det så ser han om han klarar det eller inte.

Är man dessutom fusk-kemist kan man göra sina egna bomber ;)

Jag ska ta ut en grävis så får han titta på dem.

Det finns ju sån där "långsam sprängning" som är att man borrar i stenen och sätter i någon kemisk massa och på morgonen så har det expanderat så mycket att det spräcker stenen. Ungefär går det väl till sådär. Fråga på bygghandel eller kanske Lantmännen har det också. Lite mindre dramatiskt än dynamit :D

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
622
R
Hästmänniskan Hej Vet någon om det finns några regler för vatten på vintern? Jag hittar inga. Stallägaren har fått för sig att hen inte behöver hacka...
2
Svar
31
· Visningar
2 133
Senast: Cambrie
·
IT & mobiler Förstår mig ibland inte på den kanalen. Jag sökte på en person först bland vänner men nej ingenstans. Trodde personen hade blockat mig...
Svar
1
· Visningar
426
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 321

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka