Stelt bäcken

Delfinarie

Trådstartare
Behöver lite hjälp :)

Har som vuxen börjat att lära mig rida, super roligt men ack så svårt.
Har sedan tidigare problem med mitt bäcken/mina höfter och märker nu när jag har kommit lite längre än att bara rida rakt fram och runt på fyrkantspåret att det ger mig begränsnigar i min ridning.

Skulle behöva få hjälp med övningar som mjukar upp och lösgör mitt bäcken, dvs så att jag bättre kan vrida om det vid tex arbete på volt, skänkelvikning mm.

Är lite ledsen över att redan nu få problem, har förstått att jag med min form av problematik (förlossningsrelaterat) inte kan bli ngn stjärnryttare. Men att redan nu haka fast känns lite surt faktiskt :(

Hoppas att med mer ridning och med mer styrka kunna lösa det mesta, men just nu är prio 1 att försöka lösgöra och mjuka upp så gott det går så alla former av tips och ideer mottages tacksamt :bow:

Ha en fortsatt trevlig helg :laugh:

(Är jag på helt fel plats får ni gärna flytta mig rätt :)
 
Sv: Stelt bäcken

Jag har ett liknande problem. Kommer inte loss åt höger. Bäckenet/höfterna fortsätter rida rakt fram medan överkroppen försöker styra åt höger. Mycket förvirrande för min stackars häst.
Jag har precis börjat hos en personlig tränare på gym, och det var hon som gjorde mig uppmärksam på mitt problem. Hon såg det när vi höll på med hållnings- och balansövningar. Tidigare har jag inte förstått varför högervarvet varit så svårt. Nu ska vi jobba med det i min gymträning. Hoppas på bra resultat.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 585
Senast: super
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 705
Senast: Ramona
·
Ridning Hej alla hästfolk! Sitter nu här precis efter att ha kommit hem från stallet och scrollar igenom snap- och instaflödet. Stöter då på en...
2
Svar
38
· Visningar
3 196
Senast: Elo
·
Hästvård Känner att jag behöver skriva av mig… Jag köpte (räddade) ett varmblod i somras, 6 år gammal, nätt och fin, med super bra lynne, trots...
Svar
17
· Visningar
3 991
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp