Stelkramsspruta!

M

moonlightgarden

Hur mycket kostar stelkramssprutan?

Hur mycket kostar en kombinerad stelkramp å hästinfluensa spruta? Har för mig att min fick en sådan sist hon skulle ha både stelkramp å hästinfluensa.

Sv: Stelkramsspruta!

Själva sprutan brukar kosta runt 250kr. Ingen större skillnad på om det är med eller utan stelkramp. Sedan beror det ju på reseersättning osv om du inte åker till klinik o vaccinerar.

JO reseersättning vet jag om, jag bara undrade hur mycket själva sprutan kommer att gå på så jag vet hur mycket jag ska ta med mig. Med bara hästinfluensan betalar jag totalt mellan 550 till 600 kr så jag undrade hur mycket mer det blir denna gång.

När jag var inne på kliniken kostade vardera "medlet" 130 kr. Allt gavs i en injektion och gick sammanlagt på 260 kr.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
445
Senast: MiniLi
·
Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
333
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 162
Senast: Cattis_E
·
Hästvård En häst grundvaccinerades fel med influensa + stelkramp, Prequenza Te (fick även botulismvaccin men där är intervallet korrekt)...
Svar
5
· Visningar
1 018
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka