C

Copydrew

Rider en kallblodstravare som är jättestel i vänster sida, han kan knappt gå riktigt i höger varv, än mindre gå på en volt i höger varv.. Det är som att försöka styra en pinne:crazy:
Är det någon som har nån bra idé hur jag kan mjuka upp honom?:confused:
 
Sv: Stel

Jag skulle nog börja från början och bara hålla på med ledande tygeltag, och sen kanske bara flytta honom något steg ( 1-2 steg) för din högra skänkel. Han är bara tränad i vänster varv i travet. Så han har blivit så stark ( i sin svaga sida) i den sidan.
 

Liknande trådar

Träning Jag och min syster har en foderhäst, varmblodig travare, som vägrar gå i högervarv i longeringen. Ridning i höger varv är inget problem...
Svar
10
· Visningar
1 656
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 126
Senast: Anna-Bella
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 601
Senast: Freazer
·
Hästvård Det här är tredje sommaren som hästen får ont i ländryggsslutet, på vänster sida. Vi har inte rett ut det tidigare men nu är det...
2
Svar
34
· Visningar
1 773
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp