Hazel

Trådstartare
Jag går med en amris en gång om dagen på grund av ägarens sjukdom. Hon får alltså endast en promenad om dagen.

På senaste tiden tycker jag hon haltar varje gång vi går, dock så har det försvunnit när vi kommit en bit (200-300 meter) hon börjar ju bli gammal (7 år) så det är kanske inte så konstigt, innan dess att jag börjat gå med henne för två år sen så har hon inte varit ute mycket mer än på tomten. Så det kanske inte är så konstigt att hon blivit stel ganska tidigt?

Jag har tryckt och känt och klämt på alla möjliga håll och vinklar men hon reagerar inte, hon springer på lika glatt och är mycket pigg.

Vad kan man göra? det är ju inte min hund, hade det varit det så hade jag antagligen åkt till vet att kolla upp det närmre. Men jag tror inte att vetrinär är nåt alternativ faktiskt:crazy:

Vi har börjat strecha ungefär varannan dag. Funderade på om massage innan rundorna kunde hjälpa för att få upp blodflödet?
 
Sv: Stel/halt

Jag skulle åka o kolla upp hos vet så att det inte är en fästingsjukdom.
Min var halt och stel i ett halvår, lite då och då - inte alltid, och vi trodde väl det berodde på att han hade blivit gammal. Men sedan bröt det ut i hög feber varpå vi åkte till vet och fick veta att det var en fästingsjukdom-som-är-för-svår-att-stava-till.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
612
Senast: YlvaG
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 089
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Jag har en något ängsligt lagd kh collietik på 3,5 år, kastrerad. Hon har varit i familjen i två år. Hon kan upplevas ”tråkig” för att...
2
Svar
20
· Visningar
2 988
Senast: em-pirre
·
Hundhälsa Behöver lite råd, bolla lite tankar gällande hälta som kom plötsligt. Hältan kom i måndags när jag och Ascot skulle gå ut på promenad...
Svar
8
· Visningar
1 956
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp