Ossiankarlsson

Trådstartare
Har märkt att en av hästarna blivit väldigt stel de senaste dagarna och går väldigt stelbent bak, hon är bara 12 år (islandshäst) och har aldrigt haft föl. Vet inte vad det är, men det har varit väldigt oroligt i hagen på slutet med mycket slagsmål osv, kan det ha något med saken att göra?

Har märkt att en av hästarna blivit väldigt stel de senaste dagarna och går väldigt stelbent bak, hon är bara 12 år (islandshäst) och har aldrigt haft föl. Vet inte vad det är, men det har varit väldigt oroligt i hagen på slutet med mycket slagsmål osv, kan det ha något med saken att göra?
Alla förändringar på en häst, både fysiska och psykiska bör kollas upp. Stela ben är för mig en klar biljett in på klinik, det kan handla om allt från en tillfällig skada eller annat som behöver få veterinär hjälp.

Måste kollad givetvis. Sen måste orsaken till hagbråk utredas och åtgärdas när flocken inte fungerar.Vad är orsaken. Brist på ledare, blandad flock eller ny medlem.

Måste kollad givetvis. Sen måste orsaken till hagbråk utredas och åtgärdas när flocken inte fungerar.Vad är orsaken. Brist på ledare, blandad flock eller ny medlem.
Jo, vi utreder, men de har gått med samma settup i lösdriften sen i maj förra året utan problem, så de vanliga hinderna känns osanolik men jag och ägaren av gården ska ta och utreda ordentligt idag och se över situationen.

Bra att du kollar upp det. Det kan vara vad som. Kanske har den varit nedkyld/ fryser en period mkt vilket även kan leda till oroligheter i hagen. kanske sträckt sig ordentligt, halkat omkull, problem med rygg osv kan vara allt från en lätt åtgärdad spänning till skada

Liknande trådar

Hästvård Någon som kan hjälpa mej förstå vad som hände??( veterinär är kontaktad med uppföljning imorgon) Stod ute i hagen med ponnyn 15 år i...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
602
Senast: tara
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
861
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag behöver er hjälp buke-vänner! Jag står inför ett etiskt dilemma med min häst som skadar sig gång på gång. Han är 5 år och jag har...
Svar
17
· Visningar
1 738
Senast: Willys
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?