A
anniea
Mitt halvblod, en dam med mycket humör och vilja började för några veckorsen att vägra gå in i transporten. bara sådär liksom, efter att bara ha traskat rakt in förut... hon tar ett steg upp på rampen- sedan stegrar hon sig eller kastar sig åt sidan och jag flyger efter! Så har många rekommenderat mig att sätta en kedja under hakan på henne för att få kontroll. En tjej i stallet använder dessutom kedja ofta på sin valack och då blir han snäll som ett litet lamm! Så visst varför inte prova tänkte jag när jag hade försökt en stund. hon stegrar sig och blir förvånad över kedjan såklart... Då stegrar hon sig JÄTTE HÖGT en gång och då gjorde det ju antagligen ont eftersom jag inte släppte grimskaftet... Efter det gick hon in hur snällt som helst!Men hon blev väldigt rädd. Men i alla fall så använde jag kedjan idag igen.... Då stegrar hon sig några gånger ganska högt och när jag precis tror att hon ska gå in- hon hade kommit en bit upp på rampen, då stegrar hon sig jääättehögt igen och står och balanserar och mitt hjärta bara stannade-.. hon ramlade såklart rätt bakåt. usch vad rädd jag blev!! Som TUR var så skadade hon sig inte det minsta (men skärrad var hon ju såklart..) och lugnade sig snabbt och gick bara rakt in i transporten. min kompis tyckte de var bra att hon ramla så hon lär sig att inte stegra sig mot mig... men jag vet inte riktigt vad jag tycker. Vet bara att jag blev JÄTTERÄDD.. och tänkt då vad hästen blev...
Vill inte använda kedjan igen nu eftersom hon verkar bli så rädd för den!
hon är jättefin och snäll att hantera annars det har bara kommit nu det senaste med att hon stegrar sig mot en när man lastar vilket inte är så trevligt!
hur gör ni med era stegrande hästar????
Vill inte använda kedjan igen nu eftersom hon verkar bli så rädd för den!
hon är jättefin och snäll att hantera annars det har bara kommit nu det senaste med att hon stegrar sig mot en när man lastar vilket inte är så trevligt!
hur gör ni med era stegrande hästar????