Stealjoint, hur länge kan det ligga i blöt?

Knuzze

Trådstartare
Som rubriken lyder, hur länge kan stealjoint ligga i blöt utan att det blir giftigt? Är i ett stall just nu som fixar allt kl 6-7på morgonen och tar in dem mellan kl 17-20. De lägger även maten i blöt på morgonen!

Sv: Stealjoint, hur länge kan det ligga i blöt?

Varför skulle Steel Joint bli "giftigt" eller dåligt av att ligga i blöt, är inte det ett mineraltillskott?

Jag hade nog iofs inte blötlagt något foder under så lång tid nu när det är så varmt, om det inte fanns ett svalt utrymme att ställa det på.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 940
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 111
Senast: QueenLilith
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 823
Senast: Migo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 141
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar