STC Regler osv..

Sv: STC Regler osv..

Det finns ett kontrakt som är påskrivet att både fodervärd och nuvarande ägare, och det finns hos fodervärden. Hela grejen är ju att fodervärden erbjöd sig att ha kvar hästen på foder, men då tackade ägaren nej och skulle hämta hästen (detta har vi båda mail som bevis på) Men nu ändrar sig ägaren och vill att fodervärden ska fortsätta ha hästen fodertiden ut i alla fall. Vilket hon inte längre vill pga allt bråk.

(Det finns förresten inget pass utfärdat till hästen överhuvudtaget enligt STC)

Det finns ett kontrakt som är påskrivet att både fodervärd och nuvarande ägare, och det finns hos fodervärden. Hela grejen är ju att fodervärden erbjöd sig att ha kvar hästen på foder, men då tackade ägaren nej och skulle hämta hästen (detta har vi båda mail som bevis på) Men nu ändrar sig ägaren och vill att fodervärden ska fortsätta ha hästen fodertiden ut i alla fall. Vilket hon inte längre vill pga allt bråk.

(Det finns förresten inget pass utfärdat till hästen överhuvudtaget enligt STC)

Är det där kruxet är då, det finns alltså inget pass till kusen.
Fördelen då är ju att passet är "billigt" att skaffa.

Det är inte särskilt billigt, man får ju ta ut veterinär som ritar diagram/tar hårrotsprov osv (säkert 1500 kr) man får betala runt 500 för passet och 525 för ägarskifte. Tillsammans blir det nästan lika mycket som för hästen.

Fick svar av ägaren nu som hästar hästen första helgen i april.

Det är inte särskilt billigt, man får ju ta ut veterinär som ritar diagram/tar hårrotsprov osv (säkert 1500 kr) man får betala runt 500 för passet och 525 för ägarskifte. Tillsammans blir det nästan lika mycket som för hästen.

Fick svar av ägaren nu som hästar hästen första helgen i april.

Nja du behöver inte ta ut en veterinär för 1500 kr, jag tog ut en av STC godkänd person och betalade 200 kr för det.
Dock menade jag att de är betydligt billigare än en dublett som kostar över 1800. Jag betalade 750 kr för min hästs pass och jo ägarbyte på 525 kr får man ju betala vilket som, vare sig hästen har pass eller inte.

Har under flera år försökt hitta en chipmärkare häromkring, men det finns bara vet tyvärr=( Så vet har fått ta alla mina här..

Har sett listan förr..närmaste ligger ca 20 mil från mig, och sist jag kollade ville dom inte åka så långt. Nej dom behöver inte chipmärkas..vet det, visste bara inte vad jag skulle kalla "kontrollören" annars:)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 863
N
Hästmänniskan Hej jag skulle bara vilja dubbelkolla lite vad för regler som gäller vid hästhållning. Känner mig rätt uppdaterad men vill ha det säkra...
Svar
1
· Visningar
1 079
Trav Håller ej själv på med trav men har ett kallblod som är reggad i STC. Köpte henne Januari -98,var endast 11 år och min första... 2
Svar
35
· Visningar
3 082
Senast: Zandrah
·
  • Låst
Hästhantering Begreppet Horsemanship - God hästhållning/Gott hästmannaskap, grundar sig på de regler och lagar som styrs enligt Djurskyddslagen...
Svar
0
· Visningar
23 676
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka