Statistiken på förtasidan

gern

Trådstartare
Vad är det egentligen som räknas? Just nu står det så här under rubriken statistik på förstasidan:
Medlemmar: 23,932
Trådar: 180,919

Eftersom jag är lite nyfiken på hur många inlägg som egentligen skrivs varje dag har jag haft ögonen på de här siffrorna. Det som gör mig lite konfunderad är att antalet inlägg ibland minskar. Till exempel var antalet inlägg för tre veckor sedan uppe på 2 510 884.

Det skulle vara kul att veta hur många inlägg som någonsin skrivits, hur många som skrivs varje dag, och hur många PM som skickas.

Sv: Statistiken på förtasidan

Antalet inlägg i statistiken kanske krymper när de längre trådarna på ex. Gnägg tas bort för att de blivit för långa?

Som Pazuzu säger. Inläggen minskas inbland iom att trådar/inlägg raderas.
En del trådar/inlägg raderas av moderatorn, andra trådar försvinner i glömska.

Jag tittade precis på lite statistik för den senaste månaden för forumet.
Om jag nu tolkade allt rätt ligger antalet nystartade trådar per dag på ca 300 och det skrivs ca 6000 nya inlägg per dag.

Senior och ungdomsforumen rensas på gamla trådar automatiskt varje dag, precis som lek och gnäggforumen.

Jag ändrade tidsgränsen för vissa gnägg-forum för några veckor sedan? så i samband med det droppade nog antalet inlägg mer än vanligt.

Varje inlägg har ett eget nummer, jag är inte helt säker på om det stämmer men det numret borde tala om ungefär hur många inlägg som just då har skrivits på forumet.
Detta inlägg har nummer 9177792.

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 923
Senast: Nahar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
857
Senast: cassiopeja
·
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
31 331
Övr. Hund Hej! Jag har skrivit två trådar här på Bukefalos tidigare och känner att jag måste få skriva av mig. Ni har varit så hjälpsamma i mitt...
Svar
6
· Visningar
1 927
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama