Statisk päls!

M

MaddeLen

Nu är vintern här och med det kommer även den förgrymmade statiska elektriciteten. Hur gör ni för att inte du och katten ska få jordens stöt när ni ska mysa? Jag håller på att bli tokig här hemma. Stackars katten får ju stötar så fort man tar i honom!

Alla tips och trix tas emot med stor tacksamhet!

Sv: Statisk päls!

Sist jag skulle ställa ut så köpte jag en pytteflaska balsam och tar lite som man blandar ut med vatten och stryker på katten. Finns även speciell antistatspray att köpa, men dom jag har haft har luktat skunk rent ut sagt.

Detta hittar man enklast i djuraffären eller?

Jag har samma problem, mina katter är otroligt statiska just nu! Men jag har precis fått hem en anti-stat spray som jag beställt hos House of Anju (http://www.houseofan-ju.com/products.asp) som är kanon! Meningen var att jag skulle ha den till utställningarna, men jag kommer deffenitivt använda den till vardags också, den hjälper t.o.m. på min hane med "baby perser-päls"! :laugh: Jag har provat många sk "anti-stat sprayer" (balsam fungerar inte på mina) men det här är den enda som faktiskt håller vad den lovar.

Ett annat tips jag fått ät att blanda lite sköljmedel i vattnet när man torkar golven, då skulle dom bli mindre statiska (har inte provat själv).

Jag använder PCLs antistat/spraybalsam. Det funkar jättebra även i mitt vinterstatiska år. Det finns i de allra flesta djuraffärer. Stor varning utfärdas för märket Cardinals prylar. Det luktar kärringparfym så man blir illamående.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 154
Senast: Hoarfrost
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 249
Senast: Bison
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 567
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar