B
Bananas
Spelar det någon roll vad man väljer idag? Tycker de bärbara gått ner mycket i pris och har högre prestanda än för några år sen (jämfört med stationära). Nu är det dags att införskaffa ny dator igen och blev fundersam om inte en bärbar skulle kunna vara ersättare?
Jag spelar inga vassa spel, det är mest barnspel som körs, jag lagrar inga bilder eller egna filmer på datorns hårddisk utan externt. Surfar mycket och tittar på mycket film samt redigerar bilder. Jobbar i alla officeprogrammen och en hel del i publisher.
Nackdelar/fördelar? Förutom då det mest självklara att en stationär tar så mycket mer plats men att man får fibbla mycket med sladdar till den bärbara som syns på skrivbordet.
Håller en bärbar lika bra? Min dator är igång ungefär 12 - 16 timmar per dygn.
Någon med kunskap eller erfarenhet?
Jag spelar inga vassa spel, det är mest barnspel som körs, jag lagrar inga bilder eller egna filmer på datorns hårddisk utan externt. Surfar mycket och tittar på mycket film samt redigerar bilder. Jobbar i alla officeprogrammen och en hel del i publisher.
Nackdelar/fördelar? Förutom då det mest självklara att en stationär tar så mycket mer plats men att man får fibbla mycket med sladdar till den bärbara som syns på skrivbordet.
Håller en bärbar lika bra? Min dator är igång ungefär 12 - 16 timmar per dygn.
Någon med kunskap eller erfarenhet?